k 2018

The Research findings: The Level of Educational Knowledge Transfer in Czech Republic

SPURNÁ, Michaela

Základní údaje

Originální název

The Research findings: The Level of Educational Knowledge Transfer in Czech Republic

Název česky

Výsledky z výzkumu: Úroveň transferu pedagogických poznatků v České republice

Vydání

WERA Wordl Congress: Cape Town (World Educational Research Association), 2018

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

transer; využívání poznatků; poznatky z pedagogického výzkumu; akademici; učitelé;

Klíčová slova anglicky

transfer; research knowledge utilization; academics; teachers; educational research knowledge

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 11. 2019 20:23, Mgr. et Mgr. Michaela Spurná, Ph.D.

Anotace

V originále

The aim is to present the outcomes of a survey which was focused on educational research transfer between academics and teachers from a general point of view, and to find out the state of the art of educational/research knowledge transfer between academics and teachers in the Czech Republic from their point of view. The transfer is influenced by a number of actors´ (academics and teachers) activities (and involved barriers), by their characteristics, by the characteristics of product (innovation, knowledge), and by social context (Rogers, 2003, Havelock, 1971). I analyzed all these variables to identify the state of the art of the transfer process from actors’ point of view. I present here only the most interesting part of research findings.

Česky

Cílem příspěvku je prezentovat výsledky z výzkumu, který se zaměřuje na transfer pedagogických poznatků mezi akademiky a učiteli. Ověřované klíčové proměnné jsou řešeny skrze actors-oriented perspektivu, tj. subjektivní vnímání klíčových sledovaných konstruktů aktéry. jednalo se o transferové aktivity, atributy poznatků, charakteristiky aktérů a sociální kontext (viz Rogers, 2003; Havelock, 1971). Tento výzkumný problém je řešen kvantitativným přístupem.

Návaznosti

MUNI/A/1028/2017, interní kód MU
Název: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masarykova univerzita, Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty