2018
The Research findings: The Level of Educational Knowledge Transfer in Czech Republic
SPURNÁ, MichaelaZákladní údaje
Originální název
The Research findings: The Level of Educational Knowledge Transfer in Czech Republic
Název česky
Výsledky z výzkumu: Úroveň transferu pedagogických poznatků v České republice
Autoři
Vydání
WERA Wordl Congress: Cape Town (World Educational Research Association), 2018
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
transer; využívání poznatků; poznatky z pedagogického výzkumu; akademici; učitelé;
Klíčová slova anglicky
transfer; research knowledge utilization; academics; teachers; educational research knowledge
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 11. 2019 20:23, Mgr. et Mgr. Michaela Spurná, Ph.D.
V originále
The aim is to present the outcomes of a survey which was focused on educational research transfer between academics and teachers from a general point of view, and to find out the state of the art of educational/research knowledge transfer between academics and teachers in the Czech Republic from their point of view. The transfer is influenced by a number of actors´ (academics and teachers) activities (and involved barriers), by their characteristics, by the characteristics of product (innovation, knowledge), and by social context (Rogers, 2003, Havelock, 1971). I analyzed all these variables to identify the state of the art of the transfer process from actors’ point of view. I present here only the most interesting part of research findings.
Česky
Cílem příspěvku je prezentovat výsledky z výzkumu, který se zaměřuje na transfer pedagogických poznatků mezi akademiky a učiteli. Ověřované klíčové proměnné jsou řešeny skrze actors-oriented perspektivu, tj. subjektivní vnímání klíčových sledovaných konstruktů aktéry. jednalo se o transferové aktivity, atributy poznatků, charakteristiky aktérů a sociální kontext (viz Rogers, 2003; Havelock, 1971). Tento výzkumný problém je řešen kvantitativným přístupem.
Návaznosti
MUNI/A/1028/2017, interní kód MU |
|