2018
Motivation to read in preschool classroom
NAJVAROVÁ, Veronika, Veronika LAUFKOVÁ, Jiří HAVEL a Ilona BYTEŠNÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Motivation to read in preschool classroom
Název česky
Motivace ke čtenářství v mateřské škole
Autoři
Vydání
OMEP, 2018
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
motivace, čtení, mateřská škola
Klíčová slova anglicky
motivation, reading, preschool classroom
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 4. 2019 09:11, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
V originále
Our poster will introduce the project „Pre-literacy support in preschool education“, in which teachers and academics cooperate to design activities to be used in school practice. In the first phase of the project, materials and guidelines for teachers have been prepared and teachers pilot them in their classrooms. One of the key topics – ways of motivating children to engage in literacy activities – will be presented. Effective ways of working with children books and using reading blocks will be discussed with particular attention to reading corners and their potential to lead children to reading and working with books. These topics will be illustrated with photos from classrooms where cooperating teachers worked with prepared materials. Also, teacher feedback on the activities will be included.
Česky
Poster představí projekt "Podpora pregramotností v předškolním vzdělávání", v jehož rámci je realizována spolupráce učitelů a akademiků na přípravě materiálů pro podporu pregramotností. V první fázi projektu byly designovány aktivity a činnosti, které pak učitelé pilotovali ve svých třídách. Jedním z klíčových témat je téma motivace dětí k práci s tištěnými materiály. Toto téma jsme prezentovali. Byly představeny efektivní způsoby práce s knihami a čtenářskými kostkami. Byla prezentována i zpětná vazba učitelů