k 2018

Motivation to read in preschool classroom

NAJVAROVÁ, Veronika, Veronika LAUFKOVÁ, Jiří HAVEL a Ilona BYTEŠNÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Motivation to read in preschool classroom

Název česky

Motivace ke čtenářství v mateřské škole

Autoři

Vydání

OMEP, 2018

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

motivace, čtení, mateřská škola

Klíčová slova anglicky

motivation, reading, preschool classroom

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 4. 2019 09:11, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Anotace

V originále

Our poster will introduce the project „Pre-literacy support in preschool education“, in which teachers and academics cooperate to design activities to be used in school practice. In the first phase of the project, materials and guidelines for teachers have been prepared and teachers pilot them in their classrooms. One of the key topics – ways of motivating children to engage in literacy activities – will be presented. Effective ways of working with children books and using reading blocks will be discussed with particular attention to reading corners and their potential to lead children to reading and working with books. These topics will be illustrated with photos from classrooms where cooperating teachers worked with prepared materials. Also, teacher feedback on the activities will be included.

Česky

Poster představí projekt "Podpora pregramotností v předškolním vzdělávání", v jehož rámci je realizována spolupráce učitelů a akademiků na přípravě materiálů pro podporu pregramotností. V první fázi projektu byly designovány aktivity a činnosti, které pak učitelé pilotovali ve svých třídách. Jedním z klíčových témat je téma motivace dětí k práci s tištěnými materiály. Toto téma jsme prezentovali. Byly představeny efektivní způsoby práce s knihami a čtenářskými kostkami. Byla prezentována i zpětná vazba učitelů