N 2017

Koncepce geografického vzdělávání v Česku. Certifikovaná metodika. www.egeografie.cz

MARADA, Miroslav, Dana ŘEZNÍČKOVÁ, Martin HANUS, Tomáš MATĚJČEK, Eduard HOFMANN et. al.

Basic information

Original name

Koncepce geografického vzdělávání v Česku. Certifikovaná metodika. www.egeografie.cz

Name in Czech

Koncepce geografického vzdělávání v Česku. Certifikovaná metodika. www.egeografie.cz

Name (in English)

Conception of geography education in Czechia. www.egeografie.cz

Authors

MARADA, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor), Dana ŘEZNÍČKOVÁ (203 Czech Republic), Martin HANUS (203 Czech Republic), Tomáš MATĚJČEK, Eduard HOFMANN (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana SVATOŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr KNECHT (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Cert., akred., schvál. metodiky, specializované mapy, léčebné, památkové postupy

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00103681

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

geografické vzdělávání; kurikulum; rámcové vzdělávací programy; učební úlohy

Keywords in English

geography education; curriculum; learning tasks

Technical parameters

Certifikovaná metodika slouží učitelům působícím na základních a středních školách.

Tags

Reviewed
Změněno: 11/3/2019 18:05, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.

Abstract

V originále

Navržená koncepce geografického vzdělávání vychází z platných Rámcových vzdělávacích programů pro základní a gymnaziální vzdělávání a současně řeší jejich problematická místa v obsahové i formální stránce.

In English

The proposed conception of geographic education is based on valid Framework Educational Programs for primary and secondary education and at the same time solves their problematic sites both in content and in formal terms.