k 2018

Transfer výzkumných poznatků mezi akademiky a učiteli: výsledky šetření

SPURNÁ, Michaela

Základní údaje

Originální název

Transfer výzkumných poznatků mezi akademiky a učiteli: výsledky šetření

Název česky

Transfer výzkumných poznatků mezi akademiky a učiteli: výsledky šetření

Název anglicky

The research knowledge transfer between academic and teachers: the research findings

Vydání

XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu, 2018

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-7454-755-3

Klíčová slova česky

transfer; poznatky pedagogického výzkumu; učitelé; akademici; kvantitativní výzkum

Klíčová slova anglicky

transfer; educational research knowledge; teachers; academics; quantitative approach

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 1. 2019 11:52, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je představit výsledky z výzkumu, jehož snahou bylo zjistit, jak akademici a učitelé vnímají transfer poznatků mezi sebou. Pohled na transfer je komplexní a transferovanou jednotkou je poznatek vzešlý z pedagogického výzkumu.

Anglicky

The analysis can show the similarities and the differences in teachers and academics perception of transfer, utilization, knowledge and context. In addition, comparing of findings of teachers and academics can show, if academics research knowledge works in school practice, if it can cover teachers needs about teaching, learning etc. We can see possible barriers that can impede the transfer, then we can determinate the way of the useful transfer process that could have a potential for school improvement. In addition, the conceptual framework enables me to identify a typical model of knowledge transfer for the Czech Republic.

Návaznosti

MUNI/A/1028/2017, interní kód MU
Název: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masarykova univerzita, Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty