2018
Charakteristiky studentů středního odborného vzdělávání využívajících kariérové poradenství
HLOUŠKOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Charakteristiky studentů středního odborného vzdělávání využívajících kariérové poradenství
Název anglicky
Characteristics of students of vocational upper – secondary schools using career counselling
Autoři
HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
26. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Transdisciplinarita v pedagogických vědách, 12. – 14. 9. 2018, Zlín, 2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/18:00101186
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
kariérové poradenství; studenti středního odborného vzdělávání; předčasný odchod ze studia
Klíčová slova anglicky
career counselling; students of vocational upper – secondary schools; early school leaving
Štítky
Změněno: 11. 4. 2019 10:45, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
Cílem příspěvku je popsat skupinu studentů středního odborného vzdělávání, kteří využili jeden z typů služeb kariérového poradenství. Tato skupina studentů je popisována souborem demografických znaků (pohlaví, věk, typ ukončení středního odborného vzdělávání, dosažené vzdělání rodičů) a souborem znaků, které jsou považovány za rizikové faktory předčasného odchodu ze vzdělávání (změna školy/studijního oboru během studia, nízké vzdělávací aspirace, špatné vzdělávací výsledky, nespokojenost s volbou oboru studia). Příspěvek vychází z dat sebraných dotazníkem během března a dubna 2018 u studentů posledních ročníků studia oborů odborného vzdělávání v Jihomoravském a Moravskoslezském kraji a přináší odpověď na otázku, kteří studenti využívají kariérové poradenství.
Anglicky
The aim of the paper is to describe a group of students of vocational upper – secondary schools who use one of the types of career guidance services, in particular career counselling. This group of students is described by a set of demographic features (gender, age, the level of school-leaving exam of upper – secondary vocational education, education achieved by their parents) and a set of features that are considered risk factors of early school leaving (change of school/field of study during studies, low educational aspirations, bad school achievement of students, dissatisfaction with the choice of field of study of a vocational upper – secondary school). The paper is based on the data collected during March-May 2018 by questionnaires for students of the last years of studies in the field of vocational upper – secondary schools in the South Moravian and Moravian-Silesian Regions answering the question which students use career counselling.
Návaznosti
GA18-07537S, projekt VaV |
|