k 2018

Charakteristiky studentů středního odborného vzdělávání využívajících kariérové poradenství

HLOUŠKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Charakteristiky studentů středního odborného vzdělávání využívajících kariérové poradenství

Název anglicky

Characteristics of students of vocational upper – secondary schools using career counselling

Autoři

HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

26. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu: Transdisciplinarita v pedagogických vědách, 12. – 14. 9. 2018, Zlín, 2018

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/18:00101186

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

kariérové poradenství; studenti středního odborného vzdělávání; předčasný odchod ze studia

Klíčová slova anglicky

career counselling; students of vocational upper – secondary schools; early school leaving

Štítky

Změněno: 11. 4. 2019 10:45, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je popsat skupinu studentů středního odborného vzdělávání, kteří využili jeden z typů služeb kariérového poradenství. Tato skupina studentů je popisována souborem demografických znaků (pohlaví, věk, typ ukončení středního odborného vzdělávání, dosažené vzdělání rodičů) a souborem znaků, které jsou považovány za rizikové faktory předčasného odchodu ze vzdělávání (změna školy/studijního oboru během studia, nízké vzdělávací aspirace, špatné vzdělávací výsledky, nespokojenost s volbou oboru studia). Příspěvek vychází z dat sebraných dotazníkem během března a dubna 2018 u studentů posledních ročníků studia oborů odborného vzdělávání v Jihomoravském a Moravskoslezském kraji a přináší odpověď na otázku, kteří studenti využívají kariérové poradenství.

Anglicky

The aim of the paper is to describe a group of students of vocational upper – secondary schools who use one of the types of career guidance services, in particular career counselling. This group of students is described by a set of demographic features (gender, age, the level of school-leaving exam of upper – secondary vocational education, education achieved by their parents) and a set of features that are considered risk factors of early school leaving (change of school/field of study during studies, low educational aspirations, bad school achievement of students, dissatisfaction with the choice of field of study of a vocational upper – secondary school). The paper is based on the data collected during March-May 2018 by questionnaires for students of the last years of studies in the field of vocational upper – secondary schools in the South Moravian and Moravian-Silesian Regions answering the question which students use career counselling.

Návaznosti

GA18-07537S, projekt VaV
Název: Kariérová adaptabilita absolventů odborných vyšších sekundárních škol v období přechodu ze školy do práce
Investor: Grantová agentura ČR, Career adaptability of vocational upper-secondary school graduates during the school-to-work transition