k 2018

Intenzita pociťovaných bariér a hrozba nedokončení studia VŠ

HARVÁNKOVÁ, Klára a Petr NOVOTNÝ

Základní údaje

Originální název

Intenzita pociťovaných bariér a hrozba nedokončení studia VŠ

Název anglicky

The intensity of perceived barriers and the threat of not completing university studies

Autoři

HARVÁNKOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu 12. - 14. 9. 2018, Zlín, 2018

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/18:00103766

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

drop out, bariéry, vysokoškolský systém

Klíčová slova anglicky

drop out; barriers; higher education system

Štítky

Změněno: 11. 4. 2019 12:50, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

Příspěvek se zabývá vztahem intenzity vnímaných překážek a hrozbou nedokončení vysokoškolského studia. Výzkumný projekt je založen na výzkumu, který je zastřešen Masarykovou univerzitou, s cílem určit, mimo jiné, důvody pro ukončení studia před jeho úspěšným dokončením. Příspěvek se zaměřuje na studenty v prvním ročníku studia, protože první rok je označován jako období nejvyšší neúspěšnosti. Výzkum je jedinečný nejen komplexností a interdisciplinárním přístupem, ale také zaměřením se na studenty bakalářského studia a studenty kombinované formy studia, kteří jsou v českém výzkumu opomíjeni.

Anglicky

The paper deals with the relation of the intensity of perceived barriers and the threat of not completing university studies. Research design is based on survey managed by Masaryk University in order to determine – among others – the reasons for leaving the studies before completion. The paper focuses on student in first year of their studies as the first year is a period of highest drop-out. The research is unique not only through its complexity and interdisciplinary approach, but also by focusing on students of bachelor study and students of combined form of study who are neglected in the Czech research.

Návaznosti

MUNI/A/1028/2017, interní kód MU
Název: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masarykova univerzita, Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty