2018
Intenzita pociťovaných bariér a hrozba nedokončení studia VŠ
HARVÁNKOVÁ, Klára a Petr NOVOTNÝZákladní údaje
Originální název
Intenzita pociťovaných bariér a hrozba nedokončení studia VŠ
Název anglicky
The intensity of perceived barriers and the threat of not completing university studies
Autoři
HARVÁNKOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu 12. - 14. 9. 2018, Zlín, 2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/18:00103766
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
drop out, bariéry, vysokoškolský systém
Klíčová slova anglicky
drop out; barriers; higher education system
Štítky
Změněno: 11. 4. 2019 12:50, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
Příspěvek se zabývá vztahem intenzity vnímaných překážek a hrozbou nedokončení vysokoškolského studia. Výzkumný projekt je založen na výzkumu, který je zastřešen Masarykovou univerzitou, s cílem určit, mimo jiné, důvody pro ukončení studia před jeho úspěšným dokončením. Příspěvek se zaměřuje na studenty v prvním ročníku studia, protože první rok je označován jako období nejvyšší neúspěšnosti. Výzkum je jedinečný nejen komplexností a interdisciplinárním přístupem, ale také zaměřením se na studenty bakalářského studia a studenty kombinované formy studia, kteří jsou v českém výzkumu opomíjeni.
Anglicky
The paper deals with the relation of the intensity of perceived barriers and the threat of not completing university studies. Research design is based on survey managed by Masaryk University in order to determine – among others – the reasons for leaving the studies before completion. The paper focuses on student in first year of their studies as the first year is a period of highest drop-out. The research is unique not only through its complexity and interdisciplinary approach, but also by focusing on students of bachelor study and students of combined form of study who are neglected in the Czech research.
Návaznosti
MUNI/A/1028/2017, interní kód MU |
|