HARVÁNKOVÁ, Klára a Petr NOVOTNÝ. Intenzita pociťovaných bariér a hrozba nedokončení studia VŠ. In XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu 12. - 14. 9. 2018, Zlín. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Intenzita pociťovaných bariér a hrozba nedokončení studia VŠ
Název anglicky The intensity of perceived barriers and the threat of not completing university studies
Autoři HARVÁNKOVÁ, Klára (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, domácí).
Vydání XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu 12. - 14. 9. 2018, Zlín, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00103766
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky drop out, bariéry, vysokoškolský systém
Klíčová slova anglicky drop out; barriers; higher education system
Štítky rivok
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 11. 4. 2019 12:50.
Anotace
Příspěvek se zabývá vztahem intenzity vnímaných překážek a hrozbou nedokončení vysokoškolského studia. Výzkumný projekt je založen na výzkumu, který je zastřešen Masarykovou univerzitou, s cílem určit, mimo jiné, důvody pro ukončení studia před jeho úspěšným dokončením. Příspěvek se zaměřuje na studenty v prvním ročníku studia, protože první rok je označován jako období nejvyšší neúspěšnosti. Výzkum je jedinečný nejen komplexností a interdisciplinárním přístupem, ale také zaměřením se na studenty bakalářského studia a studenty kombinované formy studia, kteří jsou v českém výzkumu opomíjeni.
Anotace anglicky
The paper deals with the relation of the intensity of perceived barriers and the threat of not completing university studies. Research design is based on survey managed by Masaryk University in order to determine – among others – the reasons for leaving the studies before completion. The paper focuses on student in first year of their studies as the first year is a period of highest drop-out. The research is unique not only through its complexity and interdisciplinary approach, but also by focusing on students of bachelor study and students of combined form of study who are neglected in the Czech research.
Návaznosti
MUNI/A/1028/2017, interní kód MUNázev: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masarykova univerzita, Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 4. 9. 2024 00:17