2018
Mezipředmětové vztahy v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
JAHODOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Mezipředmětové vztahy v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
Název česky
Mezipředmětové vztahy v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce
Název anglicky
Cross-curricular Links in Developing Intercultural Communicative Competence in Writing in English
Autoři
JAHODOVÁ, Pavla
Vydání
Transdisciplinarita v pedagogických vědách: XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu, 2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
interkulturní komunikační kompetence; anglický jazyk; psaní; kurikulum; mezipředmětové vztahy
Klíčová slova anglicky
intercultural communicative competence; English; writing; curriculum; cross-curricular links
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2019 10:15, Dana Nesnídalová
V originále
Interkulturní komunikační kompetence představuje transdisciplinární koncept, který se střetává na poli didaktiky cizích jazyků, lingvistiky, sociologie, psychologie, geografie, kulturních studií atd. Pro učitele je tedy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence, co se didaktické znalosti obsahu týče, výzvou. Cílem posteru je porovnat složky interkulturní komunikační kompetence identifikované v projektovaném, realizovaném a osvojeném kurikulu devátého ročníku základní školy za účelem zjistit, které mezipředmětové přesahy jsou patrné v žákovském psaní v anglickém jazyce. Dané formy kurikula byly analyzovány za pomocí navrženého systému reprezentativních kategorií interkulturní komunikační kompetence. Výzkumná zjištění prokázala, že vyučovací předměty zeměpis, výchova k občanství a český jazyk – komunikační a slohová výchova mohou v rozvíjení interkulturní komunikační kompetence intervenovat. Zjišťování, jak lze tyto vyučovací předměty efektivně integrovat je pak hodno dalšího výzkumu.
Anglicky
Intercultural communicative competence represents a transdisciplinary concept which intersects with the fields of foreign language didactics, linguistics, sociology, psychology, geography, cultural studies etc. As such, developing intercultural communicative competence in class challenges teachers as for their pedagogical content knowledge. The aim of the poster is to align components of intercultural communicative competence identified in projected, implemented and attained curricula of the ninth grade of lower-secondary school in order to investigate which cross-curricular links are apparent from pupils’ writing in English. The curricula were analysed while using a self-designed system of representative categories of intercultural communicative competence. The research outcomes prove that Geography and Civics as well as stylistics in Czech may intervene in developing intercultural communicative competence. It is thus worth examining how to integrate these subjects effectively.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MU |
|