MARETHOVÁ, Zuzana. Complaint as an instrument to ensure good administration. In Understanding Public Bureaucracy, National University of Public Service, Budapest, Hungary. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Complaint as an instrument to ensure good administration
Název česky Stížnost jako prostředek k zajištění dobré správy
Název anglicky Complaint as an instrument to ensure good administration
Autoři MARETHOVÁ, Zuzana.
Vydání Understanding Public Bureaucracy, National University of Public Service, Budapest, Hungary, 2018.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky dobrá správa; dobrá daňová správa; právo; daňové právo; daňový řád; stížnost
Klíčová slova anglicky good governance; good administration; good tax administration; law; Tax Law; Tax Code; complaint
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Marethová, učo 344107. Změněno: 27. 9. 2018 19:22.
Anotace
Contribution deals with the legal institute of complaint as an instrument to ensure good administration, more precisely good tax administration. The main aim of the contribution is to confirm or disprove the hypothesis that a complaint is an institute that effectively protects people involved in tax administration and thereby mediates good governance. In the contribution, method of analysis will be used to analyze and define theory and legal regulation.
Anotace anglicky
Contribution deals with the legal institute of complaint as an instrument to ensure good administration, more precisely good tax administration. The main aim of the contribution is to confirm or disprove the hypothesis that a complaint is an institute that effectively protects people involved in tax administration and thereby mediates good governance. In the contribution, method of analysis will be used to analyze and define theory and legal regulation.
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 16:21