Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1442337, author = {Vychopňová, Tereza}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, keywords = {social power; leadership; job satisfaction; teachers; principals}, language = {cze}, issn = {1212-0529}, journal = {Školský psychológ/Školní psycholog}, title = {Sociální moc ve vedení lidí - inspirace pro školní psychology}, url = {http://testforum.cz/domains/testforum.cz/index.php/skolnipsycholog/article/view/190/159}, volume = {19}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1442337 AU - Vychopňová, Tereza PY - 2018 TI - Sociální moc ve vedení lidí - inspirace pro školní psychology JF - Školský psychológ/Školní psycholog VL - 19 IS - 1 SP - 14-23 EP - 14-23 PB - Časopis Asociácie školskej psychológie a Asociace školní psychologie - české sekce SN - 12120529 KW - social power KW - leadership KW - job satisfaction KW - teachers KW - principals UR - http://testforum.cz/domains/testforum.cz/index.php/skolnipsycholog/article/view/190/159 N2 - Školní psycholog svým působením ve škole podporuje klima a vztahy lidí v ní a nezřídka v této oblasti spolupracuje s vedením školy. Předkládaný text je věnován problematice sociální moci, která je ve škole uplatňovaná ve vztazích mezi všemi aktéry. Typy sociální moci podle Frenche a Ravena jsou zde dávány do vztahu se styly vedení ředitelů škol – transakčním a transformačním. Ve druhé části textu jsou prezentovány první výsledky z dotazníkového výzkumného šetření realizovaného v základních školách. Jeho cílem bylo zjistit, jak učitelé vnímají uplatňovanou sociální moc a styly vedení u svých ředitelů a jak se tyto souvislosti promítají do jejich pracovní spokojenosti. Výsledky mohou být inspirací mj. pro školní psychology, neboť jim umožní nahlédnout problematiku sociální moci z hlediska vedení školy a lépe tak porozumět vztahům učitelé – vedení školy, neboť jim podobné teorie mohou pomoci porozumět vztahům mezi subjekty školy: učiteli a žáky, učiteli a vedením školy, a také mezi poradci a učiteli. ER -
VYCHOPŇOVÁ, Tereza. Sociální moc ve vedení lidí - inspirace pro školní psychology. \textit{Školský psychológ/Školní psycholog}. Brno: Časopis Asociácie školskej psychológie a Asociace školní psychologie - české sekce, 2018, roč.~19, č.~1, s.~14-23. ISSN~1212-0529.
|