VLČEK, Petr, Martina HABRDLOVÁ a Michal LUPAČ. Comparison of the PE content of the chosen primary curriculum documents in the Czech Republic, the Republic of Ireland and the Netherlands. In 13th FIEP European Congress and 29th World FIEP Congress from 26th to 29th September 2018. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Comparison of the PE content of the chosen primary curriculum documents in the Czech Republic, the Republic of Ireland and the Netherlands
Autoři VLČEK, Petr, Martina HABRDLOVÁ a Michal LUPAČ.
Vydání 13th FIEP European Congress and 29th World FIEP Congress from 26th to 29th September 2018, 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Turecko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky curricular documents; educational programmes; physical education; comparison; the Republic of Ireland; the Netherlands; the Czech Republic
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D., učo 346572. Změněno: 15. 3. 2019 13:39.
Anotace
This text deals with the comparison of current physical education curricular documents for primary education in the Republic of Ireland and the Netherlands which serves as the supporting study for the ongoing curricula revisions in the Czechia. In the first part the authors set the scene of the planed curricula revisions in the Czechia and identify the research problem on the base of performed literature review. The congruence within the curricular document is perceived as this research problem. On this base, the methodology of the comparison and the investigation of the congruence of mentioned documents is described further. The following section provides the key results carried out which were interpreted in relation to the implementation of the Czech curricular reform. In the conclusion, the authors return to the results and on this base the main issues of curricular reform in the Czech Republic are outlined as well as some recommendations for further research.
Návaznosti
GA16-00695S, projekt VaVNázev: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie
MUNI/B/0953/2017, interní kód MUNázev: Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí (Akronym: SEME 2018)
Investor: Masarykova univerzita, Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí, DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
VytisknoutZobrazeno: 15. 8. 2024 14:43