PELCLOVÁ, Jana. Advertising food narratives. In 14th ESSE Conference, 29 August - 2 September, Masaryk University, Brno, Czech Republic. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Advertising food narratives
Autoři PELCLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 14th ESSE Conference, 29 August - 2 September, Masaryk University, Brno, Czech Republic, 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00103866
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky food advertisements; narratives; production process; consumer's stories; companies' stories
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 7. 2. 2019 21:06.
Anotace
Advertising discourse uses numerous discursive strategies that enable the persuader to perform the conative function, but simultaneously are able to disguise the persuasive intention. Narratives are often adopted for achieving this communication purpose since they convey one’s experience and experiences, and thus they reduce the anonymity and social imbalance between the participants of advertising communication and increase the level of interactivity between them. Even though narratives seem to be functional in adverts that promote a product through a personal story and/or experience, e.g. in advertising medical products, the present paper presupposes that narratives can be also functional in food advertising. The objective is to discuss what types of narratives can be found in this specific non-literary text and whose story it is that is in fact presented. The results have revealed so far that food advertisements have a tendency to work with three types of stories; the first one narrates the story of the production process of a food product that is being advertised, or at least a part of ‘its life story’; the second type presents consumers’ stories; and the last type works with stories that might be said to belong to the realm of the so-called collective memory.
Návaznosti
MUNI/A/1003/2017, interní kód MUNázev: Profilace výzkumných zaměření v anglofonní lingvistické a literární vědě III (Akronym: PROVYZAN III)
Investor: Masarykova univerzita, Profilace výzkumných zaměření v anglofonní lingvistické a literární vědě III, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 23:00