2018
Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol
SYSLOVÁ, Zora, Michaela PÍŠOVÁ, Veronika RODOVÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Hana STADLEROVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol
Název anglicky
Professional portfolio in pre-graduate education of pre-school and primary teachers
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 48 s. 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učebnice
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-9059-0
Klíčová slova česky
Profesní portfolio; studenti; reflexe; státní závěrečná zkouška.
Klíčová slova anglicky
Professional portfolio; students; reflection; final state exam
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 1. 2019 11:52, Mgr. Veronika Rodová, Ph.D.
V originále
Publikace je studijním textem určeným studentům studijních programů Učitelství pro mateřské školy a Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Jejím cílem je představit profesní portfolio jako významnou součást profesionalizace učitelského povolání. Publikace je zaměřená na proces i produkt profesního portfolia. Měla by studentům pomoci naučit se systematicky zaznamenávat a reflektovat proces stávání se učitelem, podpořit jejich individualizaci a autenticitu v profesionalizačním procesu. Současně akcentuje roli portfolia v profesním rozvoji a učení studentů a jeho využití pro hodnocení vzdělávacích procesů. Text studentům umožní vytvořit vlastní portfolia tak, aby je mohli efektivně využít mj. jako podklad ke státní závěrečné zkoušce.
Anglicky
The publication is a study text intended for students in Teacher for Primary Schools and Teacher for Kindergartens study programmes. Its aim is to present the professional portfolio as an important part and instrument of teacher professionalisation. The publication focuses on both the process and the product of the professional portfolio. It should help students to systematically record and reflect the process of becoming a teacher, promote individualisation and authenticity in the professionalisation process. Accent is put simultaneously on the role of portfolio in student teacher development and learning and on its use for assessment. The text will enable students to create their own portfolios which may be used e.g. as a material for their final state exam.