SUCHÁČEK, Petr and Ingrid ČEJKOVÁ. Akčním výzkumem k praxi založené na důkazech (Action Research : The Way to evidence-based education). 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Akčním výzkumem k praxi založené na důkazech
Name (in English) Action Research : The Way to evidence-based education
Authors SUCHÁČEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ingrid ČEJKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/18:00103892
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) akční výzkum; inkluzivní vzdělávání
Keywords in English action research; inclusive education
Tags akční výzkum, další vzdělávání pedagogických pracovníků, dialogické vyučování, inkluzivní vzdělávání, rivok
Changed by Changed by: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Changed: 10/4/2019 13:26.
Abstract
Cílem workshopu bylo seznámit koordinátory inkluze v Moravskoslezském kraji s metodami akčního výzkumu a naučit je naplánovat, sbírat data, vyhodnotit je a na jejich základě naplánovat další rozvoj školy. Rozsah 32 hodin přímé výuky. Při prvním dvoudenním setkání získali účastnici základní informace o akčním výzkumu a naplánovali si výzkum, který následně realizovali ve vlastní škole. Na druhém dvoudenním setkání pak pod vedení lektorů vyhodnotili získaná data a naplánovali další rozvoj založený na těchto datech.
Abstract (in English)
The aim of the workshop was to acquaint the inclusion co-ordinators in the Moravian-Silesian Region with the methods of action research and to teach them to plan, collect data, evaluate them and, on their basis, plan a further development of the school. 32 hours of direct instruction. During the first two-day meeting, participants were provided with basic information about action research and planned a research that they subsequently carried out at their own school. At the second two-day meeting, the lecturers' leaders evaluated the data they had obtained and planned further developments based on these data.
Links
MUNI/A/1028/2017, interní kód MUName: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 15/10/2024 23:08