OBROVSKÁ, Jana. Roma Identity and Ritual in the Classroom. The Institutional Embeddedness of Ethnicity. Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan, 2018, 199 s. Edition Number 1. ISBN 978-3-319-94513-2. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94514-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Roma Identity and Ritual in the Classroom. The Institutional Embeddedness of Ethnicity.
Autoři OBROVSKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Cham, Switzerland, 199 s. Edition Number 1, 2018.
Nakladatel Palgrave Macmillan
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Švýcarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00101248
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-319-94513-2
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-94514-9
Klíčová slova anglicky Othering in Education; Roma teenage learners; Minority children in classrooms; Peer cultures; Multiculturalism and Education
Štítky topvydavatel
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 27. 3. 2021 10:43.
Anotace
This book addresses the dynamics of interethnic relationships in ethnically mixed classrooms in the Czech Republic. The classroom is a space in which the boundaries and meanings of facets of identity such as ethnicity, class and gender are negotiated on a daily basis: using rich ethnographic data, the author grounds the analysis in a novel theoretical framework which uses the traditional concept of ritual to examine peer cultures. Highlighting the perspectives of the students themselves, their own peer cultures and the agency of the minority youth present in the classroom, the book reinforces the idea that the dynamics of peer culture can be the scene for successful peer inclusion strategies as well as a stage for the reproduction of inequalities. The author offers a rich array of data from post-socialist classrooms, which are almost invisible in the dominant debates surrounding ethnicity. This revelatory book will be of interest and value to students and scholars of social anthropology, the sociology of education and race and ethnicity in education, as well as practitioners working with minority youth. This book was also published as an e-book with ISBN: 978-3-319-94514-9.
Návaznosti
GAP404/12/1487, projekt VaVNázev: Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin (Akronym: MOPED)
Investor: Grantová agentura ČR, Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 20:06