s 2018

Enseignement du français en milieu universitaire et employabilité

DYTRT, Petr a Olga NÁDVORNÍKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Enseignement du français en milieu universitaire et employabilité

Název anglicky

Teaching French in a university environment and employability

Autoři

DYTRT, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Olga NÁDVORNÍKOVÁ

Vydání

První. Sylvains-les-Moulins (Francie), Enseignement du français en milieu universitaire et employabilité, 171 s. 2018

Nakladatel

Gerflint

Další údaje

Jazyk

francouzština

Typ výsledku

Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu

Obor

60202 Specific languages

Stát vydavatele

Francie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/18:00103971

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISSN

Klíčová slova česky

Forum Heracles; didaktika francouzštiny; francouzština jako cizí jazyk; využití počítačů ve výuce francouzštiny

Klíčová slova anglicky

Forum Heracles; didactics of French; French as a foreign language; using computers in teaching French

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2019 15:24, doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.

Anotace

V originále

Les universités du XXIe siecle font face a de nombreux défis, parmi lesquels un des plus poignants est celui de l'avenir professionnel de leurs étudiants. Elles réagissent en modifiant leurs programmes, en adaptant le contenu des cours a la réalité du marché de l'emploi, en mettant en place des dispositifs accompagnant les étudiants dans leur recherche de stages et de premier emploi, mais également en coopérant et en échangeant leurs expériences. Ce 13e numéro contient et suscite une réflexion approfondie sur le theme de l'employabilité, tout en permettant une comparaison entre les réalités de la francophonie universitaire dans divers pays : la République tcheque en particulier mais aussi la France, la Roumanie, la Slovaquie et la Tunisie.

Česky

Univerzity ve dvacátém prvním století čelí mnoha výzvám, z nichž tou nejpodstatnější je profesionální budoucnost jejich studentů. Univerzity reagují přeměnami svých st. programů, přizpůsobováním nabídky svých kurzů požadavkům trhu práce a vytvářením systémů, které studentům pomáhají při hledání stáží a prvních pracovních míst, ale také prostřednictvím spolupráce a výměny názorů a zkušeností. Toto číslo je pokusem o hloubkovou reflexi tématu zaměstnatelnosti a zároveň umožňuje srovnání frankofonních akademických prostorů v různých zemích světa: na prvním místě v České republice, ale i ve Francii, v Rumunsku, na Slovensku, ve Spojených státech nebo Tunisku.