2018
Enseignement du français en milieu universitaire et employabilité
DYTRT, Petr a Olga NÁDVORNÍKOVÁZákladní údaje
Originální název
Enseignement du français en milieu universitaire et employabilité
Název anglicky
Teaching French in a university environment and employability
Autoři
DYTRT, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Olga NÁDVORNÍKOVÁ
Vydání
První. Sylvains-les-Moulins (Francie), Enseignement du français en milieu universitaire et employabilité, 171 s. 2018
Nakladatel
Gerflint
Další údaje
Jazyk
francouzština
Typ výsledku
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor
60202 Specific languages
Stát vydavatele
Francie
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/18:00103971
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISSN
Klíčová slova česky
Forum Heracles; didaktika francouzštiny; francouzština jako cizí jazyk; využití počítačů ve výuce francouzštiny
Klíčová slova anglicky
Forum Heracles; didactics of French; French as a foreign language; using computers in teaching French
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2019 15:24, doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D.
V originále
Les universités du XXIe siecle font face a de nombreux défis, parmi lesquels un des plus poignants est celui de l'avenir professionnel de leurs étudiants. Elles réagissent en modifiant leurs programmes, en adaptant le contenu des cours a la réalité du marché de l'emploi, en mettant en place des dispositifs accompagnant les étudiants dans leur recherche de stages et de premier emploi, mais également en coopérant et en échangeant leurs expériences. Ce 13e numéro contient et suscite une réflexion approfondie sur le theme de l'employabilité, tout en permettant une comparaison entre les réalités de la francophonie universitaire dans divers pays : la République tcheque en particulier mais aussi la France, la Roumanie, la Slovaquie et la Tunisie.
Česky
Univerzity ve dvacátém prvním století čelí mnoha výzvám, z nichž tou nejpodstatnější je profesionální budoucnost jejich studentů. Univerzity reagují přeměnami svých st. programů, přizpůsobováním nabídky svých kurzů požadavkům trhu práce a vytvářením systémů, které studentům pomáhají při hledání stáží a prvních pracovních míst, ale také prostřednictvím spolupráce a výměny názorů a zkušeností. Toto číslo je pokusem o hloubkovou reflexi tématu zaměstnatelnosti a zároveň umožňuje srovnání frankofonních akademických prostorů v různých zemích světa: na prvním místě v České republice, ale i ve Francii, v Rumunsku, na Slovensku, ve Spojených státech nebo Tunisku.
Anglicky
Twenty-first century universities face many challenges, one of the most poignant of which is the future of their students. They react by modifying their programs, by adapting the content of the courses to the reality of the job market, by setting up systems that support students in their search for internships and first jobs, but also by cooperating and exchanging their ideas. This 13th issue of the review Synergies Europe contains an in-depth reflection on the theme of employability, while allowing a comparison between the realities of the academic Francophonie in various countries: the Czech Republic in particular but also France, Romania, Slovakia and the United States. Tunisia.