D 2018

Fungování politiky cestovního ruchu z pohledu malých a středních podniků

REPÍK, Ondřej

Základní údaje

Originální název

Fungování politiky cestovního ruchu z pohledu malých a středních podniků

Název česky

Fungování politiky cestovního ruchu z pohledu malých a středních podniků

Název anglicky

Functioning of tourism public policy from the view of small and medium-sized enterprises

Autoři

REPÍK, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, XXI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. od s. 536-540, 5 s. 2018

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/18:00104000

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-8970-9

UT WoS

000583803900070

Klíčová slova česky

cestovní ruch; MSP; bariéry; veřejná podpora; spolupráce; vzdělávání; dotace; infrastruktura

Klíčová slova anglicky

tourism; SME; barriers; public support; cooperation; education; subsidy; infrastructure

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 5. 2022 12:18, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.

Anotace

V originále

Článek je věnován problematice veřejné podpory cestovního ruchu z pohledu malých a středních podniků. Pohled podnikatelů na funkčnost veřejného sektoru a jeho efektivitu představuje nový vhled do problematiky a je často zdrojem neotřelých názorů. Základ článku tvoří sumarizace zjištění z provedeného terénního šetření mezi vybranými zástupci podnikatelských subjektů v cestovním ruchu. Součástí článku je také sumarizace hlavních názorů a přístupů, které zaznívají v odborné literatuře. Cílem článku je seznámit čtenáře a odbornou veřejnost s výstupy prvotní fáze terénního šetření provedeného mezi podnikatelskými subjekty v cestovním ruchu a dílčím cílem je komparace výstupů s tvrzeními autorů odborné literatury. V průběhu zpracování článku byly použity metody induktivně-deduktivní, dále komparace, deskripce, abstrakce a analogie.

Anglicky

The article deals with public support of tourism from the perspective of SMEs. The view of entrepreneurs on the functioning of public sector and its effectiveness is a new insight into the issue and is often a source of fresh opinions. Basis of the article is summing up the main findings from the field survey carried out among selected representatives of business entities in tourism. The article also summarize the main ideas and approaches that sound in literature. Aim of the article is to acquaint reader and professional public with the outcomes of initial phase of field survey carried out among entrepreneurial subjects in tourism. Partial aim is the comparison of outputs with claims of the authors of scientific literature. In the text of this article there were used induction-deductive methods, methods of comparison, description, abstraction and analogy.