2018
Fungování politiky cestovního ruchu z pohledu malých a středních podniků
REPÍK, OndřejZákladní údaje
Originální název
Fungování politiky cestovního ruchu z pohledu malých a středních podniků
Název česky
Fungování politiky cestovního ruchu z pohledu malých a středních podniků
Název anglicky
Functioning of tourism public policy from the view of small and medium-sized enterprises
Autoři
REPÍK, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, XXI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků. od s. 536-540, 5 s. 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/18:00104000
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-8970-9
UT WoS
000583803900070
Klíčová slova česky
cestovní ruch; MSP; bariéry; veřejná podpora; spolupráce; vzdělávání; dotace; infrastruktura
Klíčová slova anglicky
tourism; SME; barriers; public support; cooperation; education; subsidy; infrastructure
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 31. 5. 2022 12:18, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
V originále
Článek je věnován problematice veřejné podpory cestovního ruchu z pohledu malých a středních podniků. Pohled podnikatelů na funkčnost veřejného sektoru a jeho efektivitu představuje nový vhled do problematiky a je často zdrojem neotřelých názorů. Základ článku tvoří sumarizace zjištění z provedeného terénního šetření mezi vybranými zástupci podnikatelských subjektů v cestovním ruchu. Součástí článku je také sumarizace hlavních názorů a přístupů, které zaznívají v odborné literatuře. Cílem článku je seznámit čtenáře a odbornou veřejnost s výstupy prvotní fáze terénního šetření provedeného mezi podnikatelskými subjekty v cestovním ruchu a dílčím cílem je komparace výstupů s tvrzeními autorů odborné literatury. V průběhu zpracování článku byly použity metody induktivně-deduktivní, dále komparace, deskripce, abstrakce a analogie.
Anglicky
The article deals with public support of tourism from the perspective of SMEs. The view of entrepreneurs on the functioning of public sector and its effectiveness is a new insight into the issue and is often a source of fresh opinions. Basis of the article is summing up the main findings from the field survey carried out among selected representatives of business entities in tourism. The article also summarize the main ideas and approaches that sound in literature. Aim of the article is to acquaint reader and professional public with the outcomes of initial phase of field survey carried out among entrepreneurial subjects in tourism. Partial aim is the comparison of outputs with claims of the authors of scientific literature. In the text of this article there were used induction-deductive methods, methods of comparison, description, abstraction and analogy.