ŠAUER, Martin and Ondřej REPÍK. Marketingová strategie EuroVelo tras na území Jihomoravského kraje (The marketing strategy for the EuroVelo cycling routes in the South Moravian Region). Brno: Centrála cestovního ruchu Jižní Morava, z.s.p.o., 2018, 117 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Marketingová strategie EuroVelo tras na území Jihomoravského kraje
Name in Czech Marketingová strategie EuroVelo tras na území Jihomoravského kraje
Name (in English) The marketing strategy for the EuroVelo cycling routes in the South Moravian Region
Authors ŠAUER, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ondřej REPÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, 117 pp. 2018.
Publisher Centrála cestovního ruchu Jižní Morava, z.s.p.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Research report
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/18:00104001
Organization unit Faculty of Economics and Administration
Keywords (in Czech) cestovní ruch; cykloturistika; EuroVelo; strategie; marketing; produkt
Keywords in English tourism; cycling; EuroVelo; strategy; marketing; product
Tags International impact
Changed by Changed by: Ing. Ondřej Repík, učo 76480. Changed: 14/10/2018 10:14.
Abstract
Předkládaná Souhrnná výzkumná zpráva byla zpracována jako výstup smluvního výzkumu, který byl realizován mezi Ekonomicko-správní fakultou Masarykovy univerzity a destinační společností Centrála cestovního ruchu Jižní Morava, z.s.p.o. (CCRJM). Předmětem a cílem výzkumu bylo vypracování podrobné Marketingové strategie EuroVelo tras na území Jihomoravského kraje (EV 4, EV 9 a EV 13) v úzké spolupráci s odborníky a návrh akčního plánu jejich rozvoje v příštích letech. V průběhu zpracování Souhrnné výzkumné zprávy byla provedena sumarizace a výběr relevantních dat pro výzkum, vytvořena byla metodika, provedena byla analýza dat, dále byly navrženy priority a aktivity CCRJM v rámci marketingové strategie EuroVelo. Souhrnná výzkumná zpráva byla zpracována s využitím kvalitativních metod (metoda expertního panelu, metoda scénářů, metoda analogie, heuristické metody), kvantitativních metod (modely časových řad, systémové modely) a dalších statistických a prognostických metod.
Abstract (in English)
The comprehensive research report was prepared as an outcome of contracted research, which was carried out between the Faculty of Economics and Administration, Masaryk University, and destination management organisation the Tourist Authority South Moravia. The object and purpose of the research was to elaborate the detailed Marketing strategy of Eurovelo cycling routes in territory of the South Moravian Region (EV 4, EV 9 and EV 13)and to draft an action plan for their development in the coming years, in close co-operation with experts. During the processing of this summary research report relevant research data were summarized and selected. The research methodology was formulated and also data analysis and output evaluation were conducted. Consequently priorities and activities of the Tourist Authority South Moravia for the EuroVelo marketing strategy have been proposed. The comprehensive research report was done using qualitative methods (expert panel method, method of scenarios, method of analogies, heuristic methods), quantitative methods (time series models, system models) and other statistical and forecasting methods.
PrintDisplayed: 31/5/2024 01:23