2018
Analysis and design of mastery learning criteria
PELÁNEK, Radek a Jiří ŘIHÁKZákladní údaje
Originální název
Analysis and design of mastery learning criteria
Autoři
PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří ŘIHÁK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
New Review of Hypermedia and Multimedia, Taylor & Francis, 2018, 1361-4568
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 0.867
Kód RIV
RIV/00216224:14330/18:00104014
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
UT WoS
000449776300002
Klíčová slova anglicky
mastery learning; learner modelling; Bayesian knowledge tracing; exponential moving average
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 16. 4. 2019 12:06, doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
Anotace
V originále
A common personalisation approach in educational systems is mastery learning. A key step in this approach is a criterion that determines whether a learner has already achieved mastery. We thoroughly analyse several mastery criteria for the basic case of a single well-specified knowledge component. For the analysis we use experiments with both simulated and real data. The results show that the choice of data sources used for mastery decision and the setting of thresholds are more important than the choice of a learner modelling technique. We argue that a simple exponential moving average method is a suitable technique for mastery criterion and discuss techniques for the choice of a mastery threshold. We also propose an extension of the exponential moving average method that takes into account practical aspects like time intensity of items and we report on a practical application of this mastery criterion in a widely used educational system.
Návaznosti
MUNI/A/0854/2017, interní kód MU |
|