2018
Towards making block-based programming activities adaptive
EFFENBERGER, Tomáš a Radek PELÁNEKZákladní údaje
Originální název
Towards making block-based programming activities adaptive
Autoři
EFFENBERGER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
New York, NY, USA, Learning @ Scale, od s. "13:1"-"13:4", 4 s. 2018
Nakladatel
ACM
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10200 1.2 Computer and information sciences
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/18:00104033
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-1-4503-5886-6
UT WoS
000546308900013
Klíčová slova anglicky
introductory programming; adaptive learning
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 6. 2022 12:11, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
Block-based environments are today commonly used for introductory programming activities like those that are part of the Hour of Code campaign, which reaches millions of students. These activities typically consist of a static series of problems. Our aim is to make this type of activities more efficient by incorporating adaptive behavior. In this work, we discuss steps towards this goal, specifically a proposal and implementation of a programming game that supports both elementary problems and interesting programming challenges and thus provides an environment for meaningful adaptation. We also discuss methods of adaptivity and the issue of evaluating student performance while solving a problem.
Návaznosti
MUNI/A/0854/2017, interní kód MU |
|