D 2018

Perceived Importance of Innovation, Knowledge Management Maturity, Returns Management Knowledge and Internal Integration

KLAPALOVÁ, Alena a Radoslav ŠKAPA

Základní údaje

Originální název

Perceived Importance of Innovation, Knowledge Management Maturity, Returns Management Knowledge and Internal Integration

Autoři

KLAPALOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí) a Radoslav ŠKAPA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Reading,UK, The Proceedings of the 13th European Conference on Innovation and Entrepreneurship ECIE 2018, od s. 347-354, 8 s. 2018

Nakladatel

Academic Conferences and Publishing International Limited

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/18:00101257

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-1-911218-97-5

ISSN

Klíčová slova anglicky

perceived importance of innovation; knowledge management maturity; internal cross-functional integration; returns management knowledge

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 4. 2019 11:32, Mgr. et Mgr. Nikol Zachovalová Barochová

Anotace

V originále

The aim of this paper is to determine relationships between the perceived importance of innovation (PII) by managers, knowledge management maturity (KMM), returns management knowledge (RMK) and internal cross-functional integration and coordination (CFIC) among Czech firms. Returns management (RM) used to be the most neglected process in business (Norek, 2002) due to the dominance of forward-based thinking in value creation processes (de Brito, 2004). Innovative practices are highly recommended for managing returns and reverse logistics (RL) especially owing to many specific features of RM and limited space for making foresights (Richey et al, 2005; Bernon, Rossi and Cullen, 2011). High variability and complexity of tasks and, more difficult coordination of processes inside and across the firms related to manage returns requires increased information management needs, proper knowledge sharing and adequate KM (Meade and Sarkis, 2007). Schoenherr and Swink (2012) proved that CFIC is positively associated with the ability to transform and exploit knowledge obtained from the external partners (what is extremely important in the case of RM). In our model we test relationships between the PII, existed RMK, KMM and the level of the internal CFI. Based on a survey of 232 managers from the same number of firms from various industries and sectors in the Czech Republic, this study applies the structural equation modelling (SEM) to investigate proposed research model. Results show that the perceived importance of innovation has a positive link with KMM, RMK positively influences KMM, KMM has a positive link to the CFIC and the CFIC has a positive link to the PII.

Návaznosti

GA16-16260S, projekt VaV
Název: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování