2018
Dotazník měření úrovně klíčových kompetencí pro žáky ZŠ
LUKAS, Josef, Kateřina BARTOŠOVÁ a Jan KRÁSAZákladní údaje
Originální název
Dotazník měření úrovně klíčových kompetencí pro žáky ZŠ
Název anglicky
Questionnaire for measuring the level of key competencies for elementary school pupils
Autoři
Vydání
Pedagogická diagnostika a evaluace 2018, 2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Klíčové kompetence; základní škola; žáci; tvorba dotazníku; pilotní studie
Klíčová slova anglicky
Key competencies; primary school; pupils; questionnaire preparation; pilot study
Změněno: 30. 10. 2018 18:56, Mgr. Jan Krása, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje proces tvorby a výslednou podobu diagnostického nástroje pro měření úrovně klíčových kompetencí žáků druhého stupně základních škol. Jedná se o screeningový dotazník tří klíčových kompetencí (k učení, k řešení problémů, kompetence sociální a personální), jehož pilotní ověřování probíhalo na školách v Jihomoravském a Moravskoslezském kraji na vzorku cca 500 žáků. Dotazníky vyplňují žáci v rámci sebehodnocení, následně však s dotazníky může pracovat i učitel, který výsledky může využít pro změny způsobů práce s konkrétními žáky.
Anglicky
The paper presents the process of preparetion and the final form of a diagnostic tool for measuring the level of key competences of pupils of the second grade of elementary schools. This is a screening questionnaire of three key competences (learning, problem solving, social and personnel competency), whose pilot testing was carried out at schools in the South Moravian and Moravian Silesian region on a sample of about 500 pupils. The questionnaires are filled in by the pupils as the self-assessment, but the teacher can also work with the questionnaires and can use the results to change the ways of working with specific pupils.