ŠKAPA, Radoslav. Reverse logistics as a source of the process and product innovation: an empirical study. In Han van der Meer, Guido Einthoven, Giovanni Schiuma. Proceedings from the 13th International Forum on Knowledge Asset Dynamics. Delft: Institute of Knowledge Asset Management, 2018, s. 881-889. ISBN 978-88-96687-11-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Reverse logistics as a source of the process and product innovation: an empirical study
Autoři ŠKAPA, Radoslav (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Delft, Proceedings from the 13th International Forum on Knowledge Asset Dynamics, od s. 881-889, 9 s. 2018.
Nakladatel Institute of Knowledge Asset Management
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Nizozemské království
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14560/18:00101262
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-88-96687-11-6
Klíčová slova anglicky reverse logistics; managerial perception; knowledge management; empirical research; customer management
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 1. 4. 2019 08:39.
Anotace
The article presents an analysis between reverse logistics and process improvement and product design; more specifically it explores if and how the companies utilize reverse logistics and reverse flows (returned products and accompanied information flow) for improvement activities. To learn about customer expectation and experience with the product (i.e., to extend the customer knowledge) is an indirect benefit that reverse logistics can generate if managed properly. Practical implications – The results document that reverse flows and reverse logistics can generate more than just cost savings, which was perceived as its dominant function. More specifically, management of reverse flows can be a stable component of knowledge management system, the component that provides the companies with feedback about customer dissatisfaction (and other facts such as expectations, or user experience), which can be effectively employed in the innovation activities.
Návaznosti
GA16-16260S, projekt VaVNázev: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 05:14