2018
Formativní evaluace pedagogicko-psychologické složky profesní přípravy
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Hana KOBLIHOVÁZákladní údaje
Originální název
Formativní evaluace pedagogicko-psychologické složky profesní přípravy
Název česky
Formativní evaluace pedagogicko-psychologické složky profesní přípravy
Název anglicky
Formative evaluation of the pedagogical-psychological component of the vocational preparation
Autoři
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) a Hana KOBLIHOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
první, 2018. Ostrava, Otázky evaluace výuky na vysokých školách, od s. 49-62, 14 s. 2018
Nakladatel
Ostravská univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00104079
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7599-024-2
Klíčová slova česky
evaluace; autoevaluace; principy kvality výuky
Klíčová slova anglicky
evaluation; self-evaluation; principles of quality of teaching
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 5. 4. 2019 10:14, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
V originále
Cílem kapitoly je informovat o průběhu a výsledcích evaluačního projektu zaměřeného na kvalitu pregraduální přípravy učitelů v inovovaném pedagogicko-psychologickém modulu na PdF MU. Jeho součástí jsou principy kvality výuky, které představují interní očekávání, sociální reprezentaci požadavků na výuku vytvořenou pracovníky katedry pedagogiky. V cyklickém evaluačním projektu nás zajímá, jakým způsobem se naplňování principů odráží v kultuře vyučování a učení v předmětech pedagogicko-psychologického modulu. Empirické šetření je realizováno na konci každého semestru rozmanitými metodami a technologiemi, od tradiční papírové“ formy k elektronické, přičemž stěžejní metodou se stává námi zkonstruovaný dotazník. Na příkladu vybraného evaluovaného předmětu dokumentujeme zkušenosti s autoevaluační činností a poukazujeme na výsledky evaluace a z toho vyplývající následnou intervenci. Průběžné zjišťování kvality nám umožňuje postupně identifikovat silné a slabé stránky výuky a vede nás k úvahám, jak využít výsledků evaluace v praxi a ke konkrétním opatřením směřujícím ke zkvalitnění výukového procesu.
Anglicky
The aim of the paper is to provide information about the proces and results of the evaluation project focused on the quality of pre-graduate teacher preparation in the innovated pedagogical-psychological module at the Faculty of Education at the Masaryk University.The article deals with the principles of the quality of teaching, which constitute the internal expectations and the social representation of teaching requirements set up by the Department of Education staff. In the cyclical evaluation project we are mainly interested in the problematics concerning the reflection of the teaching and learning culture in the courses of the pedagogical-psychological module. The empirical survey is realized at the end of each semester by using various methods and techniques, from the traditional paper form to the electronic version, yet the fundamental method seems to be a questionnaire which we constructed for that purpose. Based on the selected evaluated course, we illustrate the experiences with self-evaluation, emphasize the outcomes of the evaluation and the results of the subsequent pedagogical intervention. The fact that we focus on the qualitative aspect of the evaluation, enables us to identificate the strengths and weaknesses of the teaching process and helps us to use the results of the evaluation in practice in order to improve the teaching process.
Návaznosti
MUNI/A/1192/2017, interní kód MU |
|