k 2018

Stávání se učitelem pohledem absolventů učitelství pro mateřské školy

SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ

Základní údaje

Originální název

Stávání se učitelem pohledem absolventů učitelství pro mateřské školy

Název anglicky

Becoming a teacher as reflected by preprimary school teacher

Autoři

SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí), Lucie GRŮZOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Veronika NAJVAROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Prostor pro primární a preprimární pedagogy, 2018

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00104130

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

absolvent; přípravné vzdělávání; učitel mateřské školy; začínající učitel.

Klíčová slova anglicky

graduate; preparatory education; pre-school teacher; starting teacher.
Změněno: 29. 3. 2019 09:10, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je přinést do odborného diskurzu téma pregraduální přípravy učitelů mateřských škol. Účastníky konference chceme seznámit s předběžnými výsledky kvalitativní sondy, jak absolventi učitelství pro mateřské školy reflektují své přípravné vzdělávání a své zkušenosti s přechodem do pedagogické praxe.

Anglicky

The contribution focuses on pre-service teacher education of kindergarten teachers. We will present preliminary findings of a qualitative investigation into how the graduates of pre-service teacher education programme for pre-primary school teachers reflect their studies within the programme and their experience with the transition to the teaching profession.