B 2018

Evaluation of School Inclusion: Mission (Im)possible

TANNENBERGEROVÁ, Monika, Petr FUČÍK, Karel PANČOCHA a Martin VRUBEL

Základní údaje

Originální název

Evaluation of School Inclusion: Mission (Im)possible

Autoři

TANNENBERGEROVÁ, Monika (203 Česká republika, domácí), Petr FUČÍK (203 Česká republika, domácí), Karel PANČOCHA (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin VRUBEL (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Münster, 161 s. 2018

Nakladatel

Waxmann Verlag GmbH

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00104195

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-8309-3771-5

Klíčová slova anglicky

School Inclusion; Evaluation; Inclusion Indicator; Literature Review

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 11. 2019 22:52, prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.

Anotace

V originále

How can we ascertain, that a school is inclusive enough? Not only officials and stakeholders but also schools representatives themselves ask that question very often. However, finding the answer is not as easy as it might seem. Our team, thus, decided to assemble a "guide" which might come to their assistance. In this book, you will learn how successful we were. The first chapter is a summary of the main reasons, why we support and advocate school inclusion. The second chapter provides the answer to the question "What is school inclusion?". The third chapter than introduces basic indicators, which form school inclusion. The fourth chapter is designed as a short overview of Czech research in the field of school inclusion in the last few years. The last and most extensive chapter presents the results of our effort to create a tool for school inclusion evaluation. You can find here both evaluation and auto-evaluation tool design including its qualitative and quantitative design.