D 2018

Authenticity in tourism: A practical issue coming from the ontological frame

HURYCH, Emanuel a Milena STRACHOVÁ

Základní údaje

Originální název

Authenticity in tourism: A practical issue coming from the ontological frame

Název česky

Autenticita v cestovním ruchu: praktická otázka vycházející z ontologického rámce

Autoři

HURYCH, Emanuel (203 Česká republika, garant, domácí) a Milena STRACHOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Jihlava, Topical Issues Of Tourism: “AUTHENTICITY IN THE CONTEXT OF TOURISM“ od s. 125-133, 9 s. 2018

Nakladatel

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60301 Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14510/18:00104318

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-88064-36-7

UT WoS

000570144300013

Klíčová slova česky

autentický cestovní ruch; neautentické mody; fenomenologie; druhy motivace

Klíčová slova anglicky

authentic tourism; inauthentic modes; phenomenology; types of motivation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 11. 2020 18:22, doc. Mgr. Milena Strachová, Ph.D.

Anotace

V originále

The phenomenon of tourism presents a complicated construct. This fact can become clearer if we try to interconnect two distinctive topics – tourism and authenticity. The everyday meaning of authenticity is too reduced to be applied in a more sophisticated study. The philosophical approach presents authenticity as a more complex and complicated term, in the conception that has been followed within existentialism, phenomenology and fundamental ontology (especially by Martin Heidegger). This paper deals with the possibilities how to interconnect some very practical problems based on different forms of tourism with the ontological (and abstract) understanding of authenticity. The methodological instruments are argued in a form of categorization of motivation for traveling. Thus, the authentic and inauthentic modes of being can be examined via specific aspects of motivation. In conclusion, authenticity is presented as a concept which cannot deny its ontological sources, but it can be followed via specific examples put in the settings of tourism.

Přiložené soubory