2018
Authenticity in tourism: A practical issue coming from the ontological frame
HURYCH, Emanuel a Milena STRACHOVÁZákladní údaje
Originální název
Authenticity in tourism: A practical issue coming from the ontological frame
Název česky
Autenticita v cestovním ruchu: praktická otázka vycházející z ontologického rámce
Autoři
HURYCH, Emanuel (203 Česká republika, garant, domácí) a Milena STRACHOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Jihlava, Topical Issues Of Tourism: “AUTHENTICITY IN THE CONTEXT OF TOURISM“ od s. 125-133, 9 s. 2018
Nakladatel
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60301 Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14510/18:00104318
Organizační jednotka
Fakulta sportovních studií
ISBN
978-80-88064-36-7
UT WoS
000570144300013
Klíčová slova česky
autentický cestovní ruch; neautentické mody; fenomenologie; druhy motivace
Klíčová slova anglicky
authentic tourism; inauthentic modes; phenomenology; types of motivation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 5. 11. 2020 18:22, doc. Mgr. Milena Strachová, Ph.D.
Anotace
V originále
The phenomenon of tourism presents a complicated construct. This fact can become clearer if we try to interconnect two distinctive topics – tourism and authenticity. The everyday meaning of authenticity is too reduced to be applied in a more sophisticated study. The philosophical approach presents authenticity as a more complex and complicated term, in the conception that has been followed within existentialism, phenomenology and fundamental ontology (especially by Martin Heidegger). This paper deals with the possibilities how to interconnect some very practical problems based on different forms of tourism with the ontological (and abstract) understanding of authenticity. The methodological instruments are argued in a form of categorization of motivation for traveling. Thus, the authentic and inauthentic modes of being can be examined via specific aspects of motivation. In conclusion, authenticity is presented as a concept which cannot deny its ontological sources, but it can be followed via specific examples put in the settings of tourism.