Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1461277, author = {Černý, Michal}, article_location = {Brno}, article_number = {2}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/ProIn2018-2-8}, keywords = {sociability; online courses; connectivism; immersive learning; MOOC; PLE; learning analytics}, language = {cze}, issn = {1804-2406}, journal = {ProInflow}, title = {Vybrané přístupy k učení se od druhých v online prostředí}, url = {http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/proinflow/article/view/2018-2-8}, volume = {10}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1461277 AU - Černý, Michal PY - 2018 TI - Vybrané přístupy k učení se od druhých v online prostředí JF - ProInflow VL - 10 IS - 2 SP - 147-166 EP - 147-166 PB - Masarykova univerzita SN - 18042406 KW - sociability KW - online courses KW - connectivism KW - immersive learning KW - MOOC KW - PLE KW - learning analytics UR - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/proinflow/article/view/2018-2-8 L2 - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/proinflow/article/view/2018-2-8 N2 - Účel – Cílem článku je ukázat problematiku sociability jako jednoho ze stěžejních konceptů v teoriích, které se vztahují k vzdělávání v online prostředí. Učení se v kyberprostoru je tématem, které je výzkumně systematicky zkoumáno, ale přehledová studie k jeho vztahu k sociabilitě a sociálním interakcím vůbec do jisté míry chybí. Design/metodologie/přístup – Článek na počátku vymezuje téma online vzdělávání a dále se snaží sledovat klíčové koncepty a teorie, které s ním pracují, jako je konektivismus, kybergogika, imerzivní učení atp. Dále se zaměřuje na otázku, jakým způsobem je možné sociální interakce v online prostředí měřit a analyzovat. Výsledky – V rámci článku se ukazuje, že téma sociability je v online učení vnímané jako cosi esenciálního, jakkoli očima klasické pedagogiky by se mohlo zdát, že online prostředí vede k oslabování sociálních vazeb a interakcí, z hlediska teorií lze říci, že přechod z fyzického do digitálního prostředí má spíše charakter transformace, vedoucí k jiným možnostem komunikace a spolupráce. Originalita/hodnota – V závěru článku se pokoušíme stručně poukázat na fenomén social learning analytics, což je přístup k analýze učení spojený se studiem toho, jak studenti pracují v učebním prostředí směrem k modernějším nástrojům datové analytiky, analýzy sociálních sítí nebo webové analytiky, protože virtuální učební prostředí dnes není ohraničeno primárně vzdělávacím nástrojem, ale má platformní, decentralizovaný a distribuovaný charakter. ER -
ČERNÝ, Michal. Vybrané přístupy k učení se od druhých v online prostředí. \textit{ProInflow}. Brno: Masarykova univerzita, 2018, roč.~10, č.~2, s.~147-166. ISSN~1804-2406. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/ProIn2018-2-8.
|