VLČEK, Petr, Hana SVOBODOVÁ a Tatjana RESNIK PLANINC. Elementary Education curricula in the Czech Republic and the Republic of Slovenia – Physical Education and Geography integration. Online. In Hana Svobodová, Petr Vlček (eds.). Curriculum and Teaching in Physical Education and Geography: interdisciplinary and international perspectives. Brno: Masarykova univerzita, 2018, s. 39-60. ISBN 978-80-210-9075-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9075-2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Elementary Education curricula in the Czech Republic and the Republic of Slovenia – Physical Education and Geography integration
Autoři VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Hana SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Tatjana RESNIK PLANINC.
Vydání Brno, Curriculum and Teaching in Physical Education and Geography: interdisciplinary and international perspectives, od s. 39-60, 22 s. 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00101336
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9075-0
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9075-2018
Klíčová slova anglicky cross-curricular integration; Czech Republic; Republic of Slovenia; geography; physical education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 12. 4. 2019 10:42.
Anotace
This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from two countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia, to reveal how integration of Physical Education and Geography is embedded at the policy level in the selected countries.
Návaznosti
GA16-00695S, projekt VaVNázev: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie
MUNI/A/0877/2017, interní kód MUNázev: Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví pro předškolní a mladší školní věk (Akronym: VOČaZ 2018)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví pro předškolní a mladší školní věk, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 8. 9. 2024 16:18