SAVCHENKO, Tatiana. Ispolzovanije reklamy v praktike prepodavanija RKI. Online. In Simona Koryčánkova. Current issues of the Russian language teaching XIII. Brno: Masarykova univerzita, 2018, s. 208-216. ISBN 978-80-210-9077-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9077-2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ispolzovanije reklamy v praktike prepodavanija RKI
Název anglicky USING COMMERCIALS IN RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE TEACHING
Autoři SAVCHENKO, Tatiana (643 Rusko, garant, domácí).
Vydání Brno, Current issues of the Russian language teaching XIII, od s. 208-216, 9 s. 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00104475
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-9077-4
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-9077-2018
UT WoS 000527800600025
Klíčová slova česky ruština jako cizí jazyk; vyučování ruštiny; použití reklamy; použití videa; použití autentických materiálů
Klíčová slova anglicky Russian as a foreign language; Russian language teaching; using commercials; using video; using authentic materials
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 14. 1. 2021 12:45.
Anotace
Ispolzovanije autentičnych materialov — odin iz al’ternativnych sposobov razvitija kommunikativnoj kompetěncii učašichsja po sravněniju s tradicionnymi matěrialami, predlagajemymi v učebnikach. V dannoj stat‘je rassmatrivajutsja voprosy ispolzovanija reklamnych matěrialov v kačestve odnogo iz vidov autentičnych matěrialov v praktike prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. V stat’je analizirujutsja osnovnyje podchody k ispolzovaniju reklamy na urokach inostrannogo jazyka, razbirajutsja preimuščestva jego ispolzovanija, a takže vyjavljajutsja osnovnyje kriterii otbora reklamnych matěrialov dlja zaňjatij po RKI. V stat’je privod’atsja konkretnyje primery ispolzovanija reklamy na urokach RKI i dělajetsja vyvod o celesoobraznosti jejo primeněnija dlja razvitija ključěvych kompetěncij učaščhichsja.
Anotace anglicky
The use of authentic materials is one of the alternative ways of developing learners’ communicative scompetence in comparison with the traditional materials offered in textbooks. The article discusses the use of commercial materials as one of the types of authentic materials in the practice of Russian language teaching. The article examines the main approaches to the use of commercials in foreign language classroom, analyses the advantages of its use, and states the main criteria for selecting commercial materials for Russian as a foreign language classes. The article provides the examples of task based on the use of commercials and concludes if using commercials in Russian language teaching is beneficial way to develop key competencies of learners.
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 11:58