D 2018

Ispolzovanije reklamy v praktike prepodavanija RKI

SAVCHENKO, Tatiana

Základní údaje

Originální název

Ispolzovanije reklamy v praktike prepodavanija RKI

Název anglicky

USING COMMERCIALS IN RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE TEACHING

Autoři

SAVCHENKO, Tatiana (643 Rusko, garant, domácí)

Vydání

Brno, Current issues of the Russian language teaching XIII, od s. 208-216, 9 s. 2018

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

ruština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00104475

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-9077-4

UT WoS

000527800600025

Klíčová slova česky

ruština jako cizí jazyk; vyučování ruštiny; použití reklamy; použití videa; použití autentických materiálů

Klíčová slova anglicky

Russian as a foreign language; Russian language teaching; using commercials; using video; using authentic materials

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 1. 2021 12:45, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Ispolzovanije autentičnych materialov — odin iz al’ternativnych sposobov razvitija kommunikativnoj kompetěncii učašichsja po sravněniju s tradicionnymi matěrialami, predlagajemymi v učebnikach. V dannoj stat‘je rassmatrivajutsja voprosy ispolzovanija reklamnych matěrialov v kačestve odnogo iz vidov autentičnych matěrialov v praktike prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. V stat’je analizirujutsja osnovnyje podchody k ispolzovaniju reklamy na urokach inostrannogo jazyka, razbirajutsja preimuščestva jego ispolzovanija, a takže vyjavljajutsja osnovnyje kriterii otbora reklamnych matěrialov dlja zaňjatij po RKI. V stat’je privod’atsja konkretnyje primery ispolzovanija reklamy na urokach RKI i dělajetsja vyvod o celesoobraznosti jejo primeněnija dlja razvitija ključěvych kompetěncij učaščhichsja.

Anglicky

The use of authentic materials is one of the alternative ways of developing learners’ communicative scompetence in comparison with the traditional materials offered in textbooks. The article discusses the use of commercial materials as one of the types of authentic materials in the practice of Russian language teaching. The article examines the main approaches to the use of commercials in foreign language classroom, analyses the advantages of its use, and states the main criteria for selecting commercial materials for Russian as a foreign language classes. The article provides the examples of task based on the use of commercials and concludes if using commercials in Russian language teaching is beneficial way to develop key competencies of learners.