2018
Ispolzovanije reklamy v praktike prepodavanija RKI
SAVCHENKO, TatianaZákladní údaje
Originální název
Ispolzovanije reklamy v praktike prepodavanija RKI
Název anglicky
USING COMMERCIALS IN RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE TEACHING
Autoři
SAVCHENKO, Tatiana (643 Rusko, garant, domácí)
Vydání
Brno, Current issues of the Russian language teaching XIII, od s. 208-216, 9 s. 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00104475
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-9077-4
UT WoS
000527800600025
Klíčová slova česky
ruština jako cizí jazyk; vyučování ruštiny; použití reklamy; použití videa; použití autentických materiálů
Klíčová slova anglicky
Russian as a foreign language; Russian language teaching; using commercials; using video; using authentic materials
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 14. 1. 2021 12:45, Dana Nesnídalová
V originále
Ispolzovanije autentičnych materialov — odin iz al’ternativnych sposobov razvitija kommunikativnoj kompetěncii učašichsja po sravněniju s tradicionnymi matěrialami, predlagajemymi v učebnikach. V dannoj stat‘je rassmatrivajutsja voprosy ispolzovanija reklamnych matěrialov v kačestve odnogo iz vidov autentičnych matěrialov v praktike prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. V stat’je analizirujutsja osnovnyje podchody k ispolzovaniju reklamy na urokach inostrannogo jazyka, razbirajutsja preimuščestva jego ispolzovanija, a takže vyjavljajutsja osnovnyje kriterii otbora reklamnych matěrialov dlja zaňjatij po RKI. V stat’je privod’atsja konkretnyje primery ispolzovanija reklamy na urokach RKI i dělajetsja vyvod o celesoobraznosti jejo primeněnija dlja razvitija ključěvych kompetěncij učaščhichsja.
Anglicky
The use of authentic materials is one of the alternative ways of developing learners’ communicative scompetence in comparison with the traditional materials offered in textbooks. The article discusses the use of commercial materials as one of the types of authentic materials in the practice of Russian language teaching. The article examines the main approaches to the use of commercials in foreign language classroom, analyses the advantages of its use, and states the main criteria for selecting commercial materials for Russian as a foreign language classes. The article provides the examples of task based on the use of commercials and concludes if using commercials in Russian language teaching is beneficial way to develop key competencies of learners.