k 2018

Vliv výuky na míru přijatelnosti pseudovědeckých tvrzení

ŠTĚPÁNEK, Jan, Tomáš ONDRÁČEK, Iva SVAČINOVÁ, Michal STRÁNSKÝ, Paweł ŁUPKOWSKI et. al.

Základní údaje

Originální název

Vliv výuky na míru přijatelnosti pseudovědeckých tvrzení

Název anglicky

Impact of teaching on acceptability rate of pseudoscientific claims

Autoři

ŠTĚPÁNEK, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Tomáš ONDRÁČEK (203 Česká republika, domácí), Iva SVAČINOVÁ (203 Česká republika), Michal STRÁNSKÝ (203 Česká republika) a Paweł ŁUPKOWSKI (616 Polsko)

Vydání

Hradecké filozofické dny : Člověk v postfaktické společnosti, 2018

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60301 Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/18:00104506

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

pseudověda; kritické myšlení; replikace

Klíčová slova anglicky

pseudoscience; critical thinking; replication

Štítky

Změněno: 25. 3. 2019 15:25, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

Příspěvek představuje replikační studii výzkumu McLaughlin a McGill (2017). V této fázi výzkumu jsme se snažili potvrdit výsledky původní studie v evropském prostředí. Předkládáme výsledky a podněty získané replikací původní studie. Zároveň poukazujeme na slabiny jak originální, tak i replikační studie, a diskutujeme další možné směřování výzkumu.

Anglicky

The presented paper introduces a replication study based on a study by McLaughlin and McGill (2017). In this phase of research, we tried to confirm the results of the study by replicating the study in the European context. We present our results as well as some insights gained by replicating the study. We show weak points of both the original and the replication studies and discuss the continuation of the study.

Návaznosti

MUNI/A/0963/2017, interní kód MU
Název: Cesty k soudobé filozofii
Investor: Masarykova univerzita, Cesty k soudobé filozofii, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty