2018
Vliv výuky na míru přijatelnosti pseudovědeckých tvrzení
ŠTĚPÁNEK, Jan, Tomáš ONDRÁČEK, Iva SVAČINOVÁ, Michal STRÁNSKÝ, Paweł ŁUPKOWSKI et. al.Základní údaje
Originální název
Vliv výuky na míru přijatelnosti pseudovědeckých tvrzení
Název anglicky
Impact of teaching on acceptability rate of pseudoscientific claims
Autoři
ŠTĚPÁNEK, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Tomáš ONDRÁČEK (203 Česká republika, domácí), Iva SVAČINOVÁ (203 Česká republika), Michal STRÁNSKÝ (203 Česká republika) a Paweł ŁUPKOWSKI (616 Polsko)
Vydání
Hradecké filozofické dny : Člověk v postfaktické společnosti, 2018
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60301 Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/18:00104506
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
pseudověda; kritické myšlení; replikace
Klíčová slova anglicky
pseudoscience; critical thinking; replication
Štítky
Změněno: 25. 3. 2019 15:25, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
Příspěvek představuje replikační studii výzkumu McLaughlin a McGill (2017). V této fázi výzkumu jsme se snažili potvrdit výsledky původní studie v evropském prostředí. Předkládáme výsledky a podněty získané replikací původní studie. Zároveň poukazujeme na slabiny jak originální, tak i replikační studie, a diskutujeme další možné směřování výzkumu.
Anglicky
The presented paper introduces a replication study based on a study by McLaughlin and McGill (2017). In this phase of research, we tried to confirm the results of the study by replicating the study in the European context. We present our results as well as some insights gained by replicating the study. We show weak points of both the original and the replication studies and discuss the continuation of the study.
Návaznosti
MUNI/A/0963/2017, interní kód MU |
|