ŠTĚPÁNEK, Jan, Tomáš ONDRÁČEK, Iva SVAČINOVÁ, Michal STRÁNSKÝ a Paweł ŁUPKOWSKI. Vliv výuky na míru přijatelnosti pseudovědeckých tvrzení. In Hradecké filozofické dny : Člověk v postfaktické společnosti. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vliv výuky na míru přijatelnosti pseudovědeckých tvrzení
Název anglicky Impact of teaching on acceptability rate of pseudoscientific claims
Autoři ŠTĚPÁNEK, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Tomáš ONDRÁČEK (203 Česká republika, domácí), Iva SVAČINOVÁ (203 Česká republika), Michal STRÁNSKÝ (203 Česká republika) a Paweł ŁUPKOWSKI (616 Polsko).
Vydání Hradecké filozofické dny : Člověk v postfaktické společnosti, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60301 Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Program a sborník abstraktů
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00104506
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky pseudověda; kritické myšlení; replikace
Klíčová slova anglicky pseudoscience; critical thinking; replication
Štítky rivok
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 25. 3. 2019 15:25.
Anotace
Příspěvek představuje replikační studii výzkumu McLaughlin a McGill (2017). V této fázi výzkumu jsme se snažili potvrdit výsledky původní studie v evropském prostředí. Předkládáme výsledky a podněty získané replikací původní studie. Zároveň poukazujeme na slabiny jak originální, tak i replikační studie, a diskutujeme další možné směřování výzkumu.
Anotace anglicky
The presented paper introduces a replication study based on a study by McLaughlin and McGill (2017). In this phase of research, we tried to confirm the results of the study by replicating the study in the European context. We present our results as well as some insights gained by replicating the study. We show weak points of both the original and the replication studies and discuss the continuation of the study.
Návaznosti
MUNI/A/0963/2017, interní kód MUNázev: Cesty k soudobé filozofii
Investor: Masarykova univerzita, Cesty k soudobé filozofii, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 8. 2024 15:50