TKACZYK, Michal. Using cut-ups and topic maps in semiotic analysis seminars to enhance student participation, interest and knowledge. Online. In Gabriela Pleschová, Agnes Simon. Early career academics' reflections on learning to teach in Central Europe. London: SEDA, 2018, s. 14-21. ISBN 978-1-902435-63-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Using cut-ups and topic maps in semiotic analysis seminars to enhance student participation, interest and knowledge
Autoři TKACZYK, Michal (616 Polsko, garant, domácí).
Vydání London, Early career academics' reflections on learning to teach in Central Europe, od s. 14-21, 8 s. 2018.
Nakladatel SEDA
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW chapter
Kód RIV RIV/00216224:14230/18:00104545
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-1-902435-63-3
Klíčová slova anglicky active learning; cut-up cards; group work; media studies; quasi-experiment; semiotic analysis; topic map
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 30. 10. 2019 10:23.
Anotace
Chapter discusses the outcomes of the teaching innovation introduced in seminar sessions in semiotic analysis of media content. The innovation involved students in activities in small working groups. Results suggest that although student interest and participation did not increase, the innovation resulted in greater knowledge development.
VytisknoutZobrazeno: 28. 8. 2024 04:34