Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1470470, author = {Pilchová, Pavla}, article_location = {Praha}, article_number = {1}, keywords = {stylistics; interpretation; persuasion; nonverbal meanings; visual communication; journalism; tabloid media}, language = {cze}, issn = {1805-367X}, journal = {Nová čeština doma a ve světě}, title = {Obrazová komunikace v bulvární sportovní publicistice}, url = {http://hdl.handle.net/20.500.11956/104233}, volume = {2018}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1470470 AU - Pilchová, Pavla PY - 2018 TI - Obrazová komunikace v bulvární sportovní publicistice JF - Nová čeština doma a ve světě VL - 2018 IS - 1 SP - 62-68 EP - 62-68 PB - Filozofická fakulta Univerzity Karlovy SN - 1805367X KW - stylistics KW - interpretation KW - persuasion KW - nonverbal meanings KW - visual communication KW - journalism KW - tabloid media UR - http://hdl.handle.net/20.500.11956/104233 L2 - http://hdl.handle.net/20.500.11956/104233 N2 - Příspěvek prezentuje dílčí část výzkumné sondy (více než 220 sportovních článků za období jednoho měsíce) zaměřené na persvazi neverbálních prostředků v bulvární sportovní publicistice. Sonda se zabývala články ve dvou nejčtenějších bulvárních denících — Blesk a Aha!. Příspěvek se věnuje otázkám, jak neverbální prostředky (konkrétně obrazy) ovlivňují styl sportovní bulvární publicistiky a jak se zapojují do procesu ovlivňování recipientů. Ukazuje jejich rozdílné užití a zároveň zdůrazňuje rozdílné funkce, které tyto prostředky plní. Nejdůležitějším obrazovým prvkem je velkoformátová barevná fotografie, která by měla v médiích poskytovat autentický a věrohodný obraz a napomáhat k interpretaci sdělení. V případě bulvárních médií však může pozměňovat kontext celého článku i jeho význam nebo čtenáře dezinformovat, skoro až mystifikovat. ER -
PILCHOVÁ, Pavla. Obrazová komunikace v bulvární sportovní publicistice. \textit{Nová čeština doma a ve světě}. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2018, roč.~2018, č.~1, s.~62-68. ISSN~1805-367X.
|