PILCHOVÁ, Pavla. Obrazová komunikace v bulvární sportovní publicistice. Nová čeština doma a ve světě. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2018, roč. 2018, č. 1, s. 62-68. ISSN 1805-367X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Obrazová komunikace v bulvární sportovní publicistice
Název anglicky Visual communication of tabloid sports journalism
Autoři PILCHOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Nová čeština doma a ve světě, Praha, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2018, 1805-367X.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00104557
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky stylistika; interpretace; persvaze; neverbální prostředky; obrazová komunikace; žurnalistika; bulvární média
Klíčová slova anglicky stylistics; interpretation; persuasion; nonverbal meanings; visual communication; journalism; tabloid media
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 28. 3. 2019 09:10.
Anotace
Příspěvek prezentuje dílčí část výzkumné sondy (více než 220 sportovních článků za období jednoho měsíce) zaměřené na persvazi neverbálních prostředků v bulvární sportovní publicistice. Sonda se zabývala články ve dvou nejčtenějších bulvárních denících — Blesk a Aha!. Příspěvek se věnuje otázkám, jak neverbální prostředky (konkrétně obrazy) ovlivňují styl sportovní bulvární publicistiky a jak se zapojují do procesu ovlivňování recipientů. Ukazuje jejich rozdílné užití a zároveň zdůrazňuje rozdílné funkce, které tyto prostředky plní. Nejdůležitějším obrazovým prvkem je velkoformátová barevná fotografie, která by měla v médiích poskytovat autentický a věrohodný obraz a napomáhat k interpretaci sdělení. V případě bulvárních médií však může pozměňovat kontext celého článku i jeho význam nebo čtenáře dezinformovat, skoro až mystifikovat.
Anotace anglicky
The paper presents partial research focusing on non-verbal meanings in the realm of sports journalism in Czech tabloids (including more than 220 sports articles from a period of one month) in the two most popular Czech tabloid newspapers: Blesk and Aha!. The paper deals with questions of how non-verbal meanings (namely pictures) influence the style of sports tabloid journalism and how they affect recipients. The paper shows their different uses and also high lights the different functions that these devices perform. The most important visual element is the large-format colour photo that should provide an authentic and credible image and help in the interpretation of the text. In the case of tabloid media, the photo may change the context of the whole article and its meaning, potentially mystifying or misinforming the reader.
Návaznosti
MUNI/A/0863/2015, interní kód MUNázev: Čeština v jednotě synchronie a diachronie - 2016
Investor: Masarykova univerzita, Čeština v jednotě synchronie a diachronie - 2016, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 22. 7. 2024 20:25