2018
Vztah osobnostních charakteristik a spokojenosti zákazníka v potravinářských podnicích
SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁZákladní údaje
Originální název
Vztah osobnostních charakteristik a spokojenosti zákazníka v potravinářských podnicích
Název anglicky
The Relationship of Personal Characteristic and Customer Satisfaction In Food Industry
Autoři
SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry 2018, od s. 997-1008, 12 s. 2018
Nakladatel
Fakulta Podnikového manažmentu EU v Bratislave
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50204 Business and management
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/18:00101369
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-225-4536-5
Klíčová slova česky
spokojenost zákazníka; osobnostní charakteristiky; faktory spokojenosti zákazníka
Klíčová slova anglicky
customer satisfaction; personal characteristics; customer satisfaction factors
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2019 16:04, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Předmětem článku je vztah vybraných osobnostních charakteristik a vybraných faktorů spokojenosti zákazníka. Cílem článku je určit zda existuje vztah mezi vybranými osobnostními charakteristikami a faktory ovlivňujícími spokojenost zákazníka. Prvním dílčím cílem je zjistit, jak silný je tento vztah a druhým dílčím cílem je zjistit, mezi kterými konkrétními faktory tento vztah existuje. Výzkum byl proveden na vzorku 102 podniků z odvětví potravinářského průmyslu a jejich zákazníků, kterých bylo 1530. Dotazník byl určen konečným spotřebitelům. Pro modelování byla využita Kanonická korelační analýza s příslušnými statistickými testy. Z výsledků plyne, že existuje slabý vztah mezi vybranými faktory spokojenosti zákazníka (vnímaná hodnota, vnímaná kvalita, konkurenceschopnost a očekávání zákazníka) a osobnostními charakteristikami (finanční kapacita, míra optimismu, míra plánování). Díky tomu lze vyvodit, že osobnostní charakteristiky mají dopad na spokojenost zákazníka.
Anglicky
The subject of the research is the relation of selected personality characteristics and selected factors of customer satisfaction. The aim of the article is therefore to determine whether there is a relationship between selected personality traits and factors influencing customer satisfaction. The first partial aim is to find out how strong this relationship is and the second partial aim is to find out between which specific factors this relationship exist. The survey was carried out on a sample of 102 food business enterprises and their end customers, of which 1530 were used. The questionnaire was designed for final customers. Canonical Correlation Analysis with relevant statistical tests was used for modeling. The results show that there is a (weak) relationship between some customer satisfaction factors (Perceived value, Perceived quality, Competitiveness and Customer Expectation) and some personality characteristics (financial capacity, optimism rate and planning rate). From this, it can be deduced that personality characteristics have an impact on customer satisfaction.
Návaznosti
GA16-16260S, projekt VaV |
|