D 2018

Vztah osobnostních charakteristik a spokojenosti zákazníka v potravinářských podnicích

SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Vztah osobnostních charakteristik a spokojenosti zákazníka v potravinářských podnicích

Název anglicky

The Relationship of Personal Characteristic and Customer Satisfaction In Food Industry

Autoři

SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Bratislava, Aktuálne problémy podnikovej sféry 2018, od s. 997-1008, 12 s. 2018

Nakladatel

Fakulta Podnikového manažmentu EU v Bratislave

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14560/18:00101369

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-225-4536-5

Klíčová slova česky

spokojenost zákazníka; osobnostní charakteristiky; faktory spokojenosti zákazníka

Klíčová slova anglicky

customer satisfaction; personal characteristics; customer satisfaction factors

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2019 16:04, Mgr. Daniela Marcollová

Anotace

V originále

Předmětem článku je vztah vybraných osobnostních charakteristik a vybraných faktorů spokojenosti zákazníka. Cílem článku je určit zda existuje vztah mezi vybranými osobnostními charakteristikami a faktory ovlivňujícími spokojenost zákazníka. Prvním dílčím cílem je zjistit, jak silný je tento vztah a druhým dílčím cílem je zjistit, mezi kterými konkrétními faktory tento vztah existuje. Výzkum byl proveden na vzorku 102 podniků z odvětví potravinářského průmyslu a jejich zákazníků, kterých bylo 1530. Dotazník byl určen konečným spotřebitelům. Pro modelování byla využita Kanonická korelační analýza s příslušnými statistickými testy. Z výsledků plyne, že existuje slabý vztah mezi vybranými faktory spokojenosti zákazníka (vnímaná hodnota, vnímaná kvalita, konkurenceschopnost a očekávání zákazníka) a osobnostními charakteristikami (finanční kapacita, míra optimismu, míra plánování). Díky tomu lze vyvodit, že osobnostní charakteristiky mají dopad na spokojenost zákazníka.

Anglicky

The subject of the research is the relation of selected personality characteristics and selected factors of customer satisfaction. The aim of the article is therefore to determine whether there is a relationship between selected personality traits and factors influencing customer satisfaction. The first partial aim is to find out how strong this relationship is and the second partial aim is to find out between which specific factors this relationship exist. The survey was carried out on a sample of 102 food business enterprises and their end customers, of which 1530 were used. The questionnaire was designed for final customers. Canonical Correlation Analysis with relevant statistical tests was used for modeling. The results show that there is a (weak) relationship between some customer satisfaction factors (Perceived value, Perceived quality, Competitiveness and Customer Expectation) and some personality characteristics (financial capacity, optimism rate and planning rate). From this, it can be deduced that personality characteristics have an impact on customer satisfaction.

Návaznosti

GA16-16260S, projekt VaV
Název: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování