2018
Železnice a evropská dopravní politika - ideje, strategie, nástroje a jejich aplikace.
KVIZDA, Martin, Tomáš PALETA, Daniel SEIDENGLANZ, Zdeněk TOMEŠ, Hana FITZOVÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Železnice a evropská dopravní politika - ideje, strategie, nástroje a jejich aplikace.
Název anglicky
Railways and European Transport Policy - Ideas, strategies, tools and their applications.
Autoři
KVIZDA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí), Tomáš PALETA (203 Česká republika, domácí), Daniel SEIDENGLANZ (203 Česká republika, domácí), Zdeněk TOMEŠ (203 Česká republika, domácí), Hana FITZOVÁ (203 Česká republika, domácí), Simona SURMAŘOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Vojtěch SURMAŘ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 165 s. Železniční reformy, sv. 6, 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita - MuniPress
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/18:00104671
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-9099-6
Klíčová slova česky
železniční reformy; dopravní trh; liberalizace; konkurence na železnici
Klíčová slova anglicky
rail reforms; transport market; libaralization; competition on rails
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2019 10:05, Mgr. Daniela Marcollová
V originále
Kniha uzavírá monografickou ediční řadu Železniční reformy jako její 6. svazek; předchozí svazky se zabývaly jednotlivými aspekty železniční dopravy: modelováním poptávky po přepravě a její predikcí, regulací konkurenčního prostředí na železnici, konkrétními příběhy reforem odvětví ve Velké Británii a v Německu a ekonomickým zhodnocením liberalizace železničních systémů v Evropě. Tento poslední svazek je věnován komplexní analýze a zhodnocení dopravní politiky ve vztahu k železnicím v zemích Evropské unie. Dopravní politika má v rámci hospodářské politiky Evropské unie, národních států, jednotlivých regionů i měst významné postavení, neboť vzhledem k omezenosti přírodních zdrojů a současně rostoucí poptávce po přepravních službách jsou stále naléhavější fiskální, strategické, environmentální a sociální cíle. Celá kniha je rozdělena celkem do šesti kapitol, které tvoří uzavřené celky, jsou zaměřené na určitý aspekt dopravní politiky na železnici a jsou vždy zakončeny dílčím závěrem. Současně však na sebe kapitoly logicky navazují, doplňují se a tvoří tak jeden celek, z nějž je možné odvodit celkové závěry a doporučení.
Anglicky
This monograph deals with the issue of the organization and regulation of transport systems and, above all, the rail transport segment, which is extremely complex in terms of planning, financing and regulation. The book concludes the monographic edition “Railway Reforms” as its 6th volume; the previous volumes addressed individual aspects of rail trans-port: modeling demand for transport and its prediction, regulating the competitive environ-ment on the railways, specific stories of sectoral reforms in the UK and Germany, and eco-nomic appreciation of the liberalization of railway systems in Europe. This last volume is devoted to a comprehensive analysis and assessment of transport policy in relation to the railways in the countries of the European Union. Transport policy has a significant role to play in the economic policy of the European Union, national states, regions and cities, given the scarcity of natural resources and the growing demand for transport services, with fiscal, strategic, environmental and social goals being increasingly urgent. The entire book is divi-ded into six chapters, which form closed units, are focused on a certain aspect of transport policy on the railway and are always concluded by a partial conclusion. At the same time, however, the chapters logically follow and complement each other, forming a whole, from which it is possible to derive overall conclusions and recommendations.
Návaznosti
EF16_026/0008430, projekt VaV |
| ||
MUNI/A/0997/2015, interní kód MU |
|