KALOVÁ, Simona. Posouzení vlivu intervence na přesnost řečové produkce pokročilých studentů angličtiny. In Konference AKTEV 2018. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Posouzení vlivu intervence na přesnost řečové produkce pokročilých studentů angličtiny
Název česky Posouzení vlivu intervence na přesnost řečové produkce pokročilých studentů angličtiny
Název anglicky Evaluating the Impact of Intervention on the Accuracy of Production in Advanced Students of English
Autoři KALOVÁ, Simona (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Konference AKTEV 2018, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60202 Specific languages
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00104695
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky jazyková způsobilost; přesnost; plynulost; chyba; negativní vliv mateřského jazyka; fosilizace
Klíčová slova anglicky language proficiency;accuracy; fluency; error; L1interference;fossilization
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 4. 2019 13:18.
Anotace
Cílem této dílčí studie, která je součástí obsáhlejšího výzkumného projektu, je posoudit vliv cílené intervence na zvýšení přesnosti řečové produkce u pokročilých studentů angličtiny na úrovni C1 podle SERR. U těchto studentů dochází k relativně častému výskytu chyb, zejména takových, které vznikají vlivem působení mateřského jazyka a fosilizací. V rámci této studie byla testována přesnost u 3 skupin pokročilých studentů oborové angličtiny. Všichni studenti se podrobili testu posouzení gramatické správnosti a zároveň vyjadřovali míru jistoty při odpovídání. Výsledky byly analyzovány, interpretovány a byla formulována doporučení pro další výzkum, zejména nutnost analýzy psané a mluvené produkce. Detailní analýza by mohla poskytnout komplexnější obraz přesnosti řečové produkce u pokročilých studentů.
Anotace anglicky
The aim of this study, which is a part of a broader research project, was to evaluate the impact of a focused intervention on increasing the accuracy of language production in advanced students of English, level C1 CEFRR. These students manifest a relatively high occurrence of errors caused by L1 interference and fossilization. Accuracy of performance was tested in 3 groups of advanced students majoring in English. The research tools adopted were grammaticality judgement test and certainty based marking. The results were analysed and interpreted and recommendations for further research were outlined, namely the need to investigate written and spoken production of advanced students. A detailed analysis might provide a more complex picture of the accuracy of advanced learners´ language production.
Návaznosti
MUNI/A/1277/2016, interní kód MUNázev: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (Akronym: AKTEV VI.)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizím jazykům, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 09:24