KALOVÁ, Simona. L1 Interference Related Errors in Advanced Czech Students of English. In Innovation in Language Leaarning, International Conference. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název L1 Interference Related Errors in Advanced Czech Students of English
Název česky Chyby způsobené vlivem mateřského jazyka u pokročilých českých studentů angličtiny
Autoři KALOVÁ, Simona (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Innovation in Language Leaarning, International Conference, 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Itálie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00104697
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky přesnost; žákovský jazyk; chyby způsobené vlivem mateřského jazyka; fosilizace; test posuzování gramatické správnosti; test vyjadřování míry jistoty
Klíčová slova anglicky accuracy; learner language; L1 interference related errors; fossilization; grammaticality judgement test; certainty-based marking
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 4. 2019 13:16.
Anotace
The purpose of this study is to assess how the accuracy of advanced learners´ language can be influenced by a focused intervention. In this research project, three groups, pilot, experimental and control, of advanced Czech university students majoring in English were tested for accuracy. All students took a grammaticality judgement test (GJ), a reliable measure of L2 knowledge, and they were also asked to express their certainty in answering (Certainty-based marking - CBM). The pilot and experimental groups then participated in a 13-week blended course focused on the most problematic areas caused by L1 interference. All groups were then tested again, the results were compared and analysed, and the efficiency of the intervention evaluated. Despite a number of limitations, the low number of participants in particular, the preliminary results show an increase in accuracy in all groups. This paper presents an analysis of GJ and CBM testing.
Anotace česky
Tato studie vznikla se záměrem posoudit, jak lze cílenou intervencí ovlivnit přesnost žákovského jazyka u pokročilých studentů angličtiny. V rámci tohoto výzkumného projektu byla testována přesnost u tří skupin pokročilých studentů oborové angličtiny, pilotní, experimentální a kontrolní. Všichni student se podrobili testu posouzení gramatické správnosti (GJ), což je spolehlivý nástroj pro měření znalosti L2, a testu vyjadřování míry jistoty odpovědí (CBM). Pilotní a experimentální skupina se poté zúčastnila intervence v podobě 13-týdenního kurzu zaměřeného na nejvíce problematické oblasti ovlivněné mateřským jazykem. Tento kurz byl kombinací přímé a online výuky. Všechny skupiny byly poté znovu testovány, výsledky testování byly porovnány a analyzovány, a byl posouzen vliv intervence. V tomto příspěvku je představena analýza testování GJ a CBM.
Návaznosti
MUNI/A/0881/2017, interní kód MUNázev: Aktev VII. (Akronym: Aktev VII.)
Investor: Masarykova univerzita, Aktev VII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 11:30