2018
Integrating physical education and geography in the intended curriculum: Case study of the Czech Republic and the Republic of Slovenia
VLČEK, Petr a Jaroslav VRBASZákladní údaje
Originální název
Integrating physical education and geography in the intended curriculum: Case study of the Czech Republic and the Republic of Slovenia
Název česky
Integrace tělesné výchovy a geografie v projektovaném - případová studie České republiky a Slovinska
Autoři
VLČEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Jaroslav VRBAS (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Berlín, Changes in Childhood and Adolescence: Current Challenges for Physical Education, Proceedings of the 12th FIEP EUROPEAN CONGRESS, od s. 284-295, 12 s. 2018
Nakladatel
Logos Verlag Berlin
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Německo
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00104716
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-8325-4697-7
Klíčová slova česky
tělesná výchova; geografie; kurikulum; interdisciplinarita; integrace
Klíčová slova anglicky
Physical Education; Geography; curriculum; cross-curricular interdisciplinarity; integration
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2019 14:03, doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.
Anotace
V originále
This paper aims to address the lack of international knowledge and research in interdisciplinary teaching and curriculum development, especially when it comes to the subjects of Physical Education and Geography. The authors analyse and compare elementary school curricular documents from two countries, the Czech Republic and the Republic of Slovenia, to reveal how integration of Physical Education and Geography is embedded at the policy level in the selected countries.
Návaznosti
MUNI/B/0953/2017, interní kód MU |
|