Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice ...
PAVLÍČKOVÁ, Lenka. Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice (Mathematical disabilities of pupils with dyscalculia and their impact on solving learning tasks in physics and in mathematics). 1. vydání. Masarykova univerzita, 2018, 189 pp. ISBN 978-80-210-9090-3. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice |
Name in Czech | Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice |
Name (in English) | Mathematical disabilities of pupils with dyscalculia and their impact on solving learning tasks in physics and in mathematics |
Authors | PAVLÍČKOVÁ, Lenka. |
Edition | 1. vydání. 189 pp. 2018. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Book on a specialized topic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Publication form | printed version "print" |
ISBN | 978-80-210-9090-3 |
Keywords (in Czech) | Porucha matematických schopností, dyskalkulie, řešení učebních úloh, případová studie, didaktický test |
Keywords in English | Mathematical disability, dyscalculia, solving learning tasks, case study, didactic test |
Tags | OC PDF MU |
Changed by | Changed by: Bc. Jiří Hotárek, učo 235101. Changed: 30/11/2018 10:18. |
Abstract |
---|
Monografie je věnována poruchám matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vlivem na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice. S použitím případových studií jsme analyzovali žáky s poruchou matematických schopností. Ve výzkumu se potvrdilo, že u žáků s dyskalkulií jsou poškozeny některé funkce percepční, kognitivní a motorické, přičemž každý žák s dyskalkulií, který se výzkumného šetření zúčastnil, měl porušeny jiné funkce, v odlišné intenzitě a v rozdílné kombinaci. Pomocí didaktického testu z fyziky a z matematiky byla posuzována úroveň dovednosti řešit učební úlohu žákem ve fyzice a v matematice. Z výsledků vyplývá, že nejen žáci s dyskalkulií, ale i žáci s jinými specifickými poruchami učení mají ve fyzice a v matematice významné problémy. |
Abstract (in Czech) |
---|
Monografie je věnována poruchám matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vlivem na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice. S použitím případových studií jsme analyzovali žáky s poruchou matematických schopností. Ve výzkumu se potvrdilo, že u žáků s dyskalkulií jsou poškozeny některé funkce percepční, kognitivní a motorické, přičemž každý žák s dyskalkulií, který se výzkumného šetření zúčastnil, měl porušeny jiné funkce, v odlišné intenzitě a v rozdílné kombinaci. Pomocí didaktického testu z fyziky a z matematiky byla posuzována úroveň dovednosti řešit učební úlohu žákem ve fyzice a v matematice. Z výsledků vyplývá, že nejen žáci s dyskalkulií, ale i žáci s jinými specifickými poruchami učení mají ve fyzice a v matematice významné problémy. |
Abstract (in English) |
---|
The monograph focuses on the mathematical disabilities of pupils with dyscalculia and their impact on the solving of learning tasks in physics and mathematics. Using the case studies, we examined pupils with mathematical disabilities. The research confirmed that pupils with dyscalculia have some perception, cognitive, and motor skills deficiency, while each pupil had deficiency of a different kinds of skills, in different intensity, and in different combination. Through the didactic tests in physics and mathematics, we judged the level of ability to solve a learning task in physics and mathematics for pupils. It is obvious from the results that not only pupils with dyscalculia, but also pupils with specific learning disabilities encounter significant problems in physics and in mathematics. |
PrintDisplayed: 28/5/2024 08:43