PAVLÍČKOVÁ, Lenka. Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice. 1. vydání. Masarykova univerzita, 2018, 189 s. ISBN 978-80-210-9090-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice
Název česky Poruchy matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vliv na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice
Název anglicky Mathematical disabilities of pupils with dyscalculia and their impact on solving learning tasks in physics and in mathematics
Autoři PAVLÍČKOVÁ, Lenka.
Vydání 1. vydání. 189 s. 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-9090-3
Klíčová slova česky Porucha matematických schopností, dyskalkulie, řešení učebních úloh, případová studie, didaktický test
Klíčová slova anglicky Mathematical disability, dyscalculia, solving learning tasks, case study, didactic test
Štítky OC PDF MU
Změnil Změnil: Bc. Jiří Hotárek, učo 235101. Změněno: 30. 11. 2018 10:18.
Anotace
Monografie je věnována poruchám matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vlivem na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice. S použitím případových studií jsme analyzovali žáky s poruchou matematických schopností. Ve výzkumu se potvrdilo, že u žáků s dyskalkulií jsou poškozeny některé funkce percepční, kognitivní a motorické, přičemž každý žák s dyskalkulií, který se výzkumného šetření zúčastnil, měl porušeny jiné funkce, v odlišné intenzitě a v rozdílné kombinaci. Pomocí didaktického testu z fyziky a z matematiky byla posuzována úroveň dovednosti řešit učební úlohu žákem ve fyzice a v matematice. Z výsledků vyplývá, že nejen žáci s dyskalkulií, ale i žáci s jinými specifickými poruchami učení mají ve fyzice a v matematice významné problémy.
Anotace česky
Monografie je věnována poruchám matematických schopností žáků s dyskalkulií a jejich vlivem na řešení učebních úloh ve fyzice a v matematice. S použitím případových studií jsme analyzovali žáky s poruchou matematických schopností. Ve výzkumu se potvrdilo, že u žáků s dyskalkulií jsou poškozeny některé funkce percepční, kognitivní a motorické, přičemž každý žák s dyskalkulií, který se výzkumného šetření zúčastnil, měl porušeny jiné funkce, v odlišné intenzitě a v rozdílné kombinaci. Pomocí didaktického testu z fyziky a z matematiky byla posuzována úroveň dovednosti řešit učební úlohu žákem ve fyzice a v matematice. Z výsledků vyplývá, že nejen žáci s dyskalkulií, ale i žáci s jinými specifickými poruchami učení mají ve fyzice a v matematice významné problémy.
Anotace anglicky
The monograph focuses on the mathematical disabilities of pupils with dyscalculia and their impact on the solving of learning tasks in physics and mathematics. Using the case studies, we examined pupils with mathematical disabilities. The research confirmed that pupils with dyscalculia have some perception, cognitive, and motor skills deficiency, while each pupil had deficiency of a different kinds of skills, in different intensity, and in different combination. Through the didactic tests in physics and mathematics, we judged the level of ability to solve a learning task in physics and mathematics for pupils. It is obvious from the results that not only pupils with dyscalculia, but also pupils with specific learning disabilities encounter significant problems in physics and in mathematics.
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 16:10