2018
Metodičeskaja razrabotka pervogo uroka russkogo jazyka s akcentom na obučenije rečevomu etiketu
KREJČÍ, JaninaZákladní údaje
Originální název
Metodičeskaja razrabotka pervogo uroka russkogo jazyka s akcentom na obučenije rečevomu etiketu
Název česky
Didaktický návrh první hodiny ruského jazyka s důrazem na výuku řečových zdvořilostních výrazů
Název anglicky
The Lesson Plan of the First lesson of Russian Language with an Accent on Learning Speech Etiquette
Autoři
KREJČÍ, Janina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Praha, Pražská rusistika 2018 - recenzovaný sborník příspěvků z konference konané dne 13. dubna 2018 v Praze, od s. 62-68, 7 s. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova v Praze
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00104730
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7603-010-7
Klíčová slova česky
ruská řečová zdvořilost; sociolingvistická kompetence; výuka ruského jazyka; první hodina ruského jazyka; metodika výuky
Klíčová slova anglicky
Russian speach etiquette; sociolinguistic competence; teaching of Russian language; the first lesson of Russian; methodology
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2019 09:37, Dana Nesnídalová
V originále
Rečevoj jetiket javljajetsja odnim iz aspektov sociolingvističeskoj kompetencii. Obučenije rečevomu jetiketu dolžno provodit’sja s samogo načala obučenija inostrannomu jazyku v češskich osnovnych školach. V dannoj stat’je predstavlena metodičeskaja razrabotka pervogo uroka russkogo jazyka. Cel’ju uroka javljajetsja obučenije rečevomu jetiketu i načalo formirovanija sociolingvističeskoj kompetencii v kommunikativnoj situacii znakomstva učitelja s učenikami češskoj osnovnoj školy.
Anglicky
Speech etiquette is one of the components of sociolinguistic competence. Teaching speech etiquette should be conducted from the beginning of foreign language teaching to students of Czech lower-secondary school. This article presents a lesson plan and methodology of the first lesson of the Russian language. The goal of this lesson is to teach speech etiquette and to start developing sociolinguistic competence in a communicative situation of the first acquaintance of a teacher with Czech lower-secondary school pupils.