D 2018

Metodičeskaja razrabotka pervogo uroka russkogo jazyka s akcentom na obučenije rečevomu etiketu

KREJČÍ, Janina

Základní údaje

Originální název

Metodičeskaja razrabotka pervogo uroka russkogo jazyka s akcentom na obučenije rečevomu etiketu

Název česky

Didaktický návrh první hodiny ruského jazyka s důrazem na výuku řečových zdvořilostních výrazů

Název anglicky

The Lesson Plan of the First lesson of Russian Language with an Accent on Learning Speech Etiquette

Autoři

KREJČÍ, Janina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Praha, Pražská rusistika 2018 - recenzovaný sborník příspěvků z konference konané dne 13. dubna 2018 v Praze, od s. 62-68, 7 s. 2018

Nakladatel

Univerzita Karlova v Praze

Další údaje

Jazyk

ruština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00104730

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7603-010-7

Klíčová slova česky

ruská řečová zdvořilost; sociolingvistická kompetence; výuka ruského jazyka; první hodina ruského jazyka; metodika výuky

Klíčová slova anglicky

Russian speach etiquette; sociolinguistic competence; teaching of Russian language; the first lesson of Russian; methodology

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2019 09:37, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Rečevoj jetiket javljajetsja odnim iz aspektov sociolingvističeskoj kompetencii. Obučenije rečevomu jetiketu dolžno provodit’sja s samogo načala obučenija inostrannomu jazyku v češskich osnovnych školach. V dannoj stat’je predstavlena metodičeskaja razrabotka pervogo uroka russkogo jazyka. Cel’ju uroka javljajetsja obučenije rečevomu jetiketu i načalo formirovanija sociolingvističeskoj kompetencii v kommunikativnoj situacii znakomstva učitelja s učenikami češskoj osnovnoj školy.

Anglicky

Speech etiquette is one of the components of sociolinguistic competence. Teaching speech etiquette should be conducted from the beginning of foreign language teaching to students of Czech lower-secondary school. This article presents a lesson plan and methodology of the first lesson of the Russian language. The goal of this lesson is to teach speech etiquette and to start developing sociolinguistic competence in a communicative situation of the first acquaintance of a teacher with Czech lower-secondary school pupils.