Detailed Information on Publication Record
2018
Trendy a aspekty ve výuce techniky a informatiky pro potřeby mateřských a základních škol
FRIEDMANN, Zdeněk, Martin DOSEDLA, Zdeněk HODIS, Václav HODIS, Jiří HRBÁČEK et. al.Basic information
Original name
Trendy a aspekty ve výuce techniky a informatiky pro potřeby mateřských a základních škol
Name (in English)
Trends and aspects in teaching technical science and informatics for nursery and elementary schools
Authors
FRIEDMANN, Zdeněk, Martin DOSEDLA, Zdeněk HODIS, Václav HODIS, Jiří HRBÁČEK, Karel PICKA, Petr VYBÍRAL, Jiří STRACH and Gabriela ŠTĚPÁNOVÁ
Edition
1. vyd. Brno, 2018
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
10600 1.6 Biological sciences
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-9014-9
Tags
Změněno: 4/12/2018 14:01, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Předložená publikace je určena širší pedagogické veřejnosti jako inspirace pro zlepšení kvality současné mateřské a základní školy. Pracovníci Katedry technické a informační výchovy Pedagogické fakulty MU předkládají výzkumně ověřená inspirativní řešení, která jsou přímo použitelná ve výuce a mohou pomoci rozvinout vlastní iniciativu i kreativitu učitelů mateřských i základních škol. Praktická činnost technického charakteru i netradiční využívání informačních technologií může vést k překvapivým vzdělávacím výsledkům.
In English
This publication is intended for general pedagogical public as an inspiration for improving the quality of current nursery and elementary schools. Staff of the Department of Technical Education and Information Science submit research verified inspirational solutions which can be directly used in lessons and help develop both person’s initiative and teachers’ creativity in nursery and elementary schools. Practical activities with a technical character as well as nontraditional use of information technologies can lead to surprising educational results.