GE, Mouzhi a Fabio PERSIA. Factoring Personalization in Social Media Recommendations. In Proceedings of the 13th IEEE International Conference on Semantic Computing. California, USA: IEEE, 2019, s. 344-347. ISBN 978-1-5386-6783-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/ICOSC.2019.8665624.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Factoring Personalization in Social Media Recommendations
Autoři GE, Mouzhi (156 Čína, garant, domácí) a Fabio PERSIA (380 Itálie).
Vydání California, USA, Proceedings of the 13th IEEE International Conference on Semantic Computing, od s. 344-347, 4 s. 2019.
Nakladatel IEEE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14330/19:00108947
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-5386-6783-5
ISSN 2325-6516
Doi http://dx.doi.org/10.1109/ICOSC.2019.8665624
UT WoS 000467270600058
Klíčová slova anglicky recommender systems; personalization
Štítky core_B, firank_B
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 6. 5. 2020 12:44.
Anotace
Nowadays, since social media sites and online social networks have created big media data, it is thus complex and time-consuming for users to find the preferred social media from a large media catalog. Social media recommender systems are therefore emerged to recommend personalized media objects. However, most media recommender systems only focus on one aspect of social media. It is lacking a big picture of how to build an effective social media recommender system. Therefore, this paper tackles this challenge first for specifying the distinct features of media object that can be used for recommender systems, and then discusses five critical aspects that can affect the design of social media recommender systems. This paper further indicates how to assemble these critical aspects and concludes that when we apply traditional recommender algorithms in the media context, those are the critical aspects to improve and optimize social media recommneder systems.
VytisknoutZobrazeno: 24. 8. 2024 14:26