2019
Factoring Personalization in Social Media Recommendations
GE, Mouzhi a Fabio PERSIAZákladní údaje
Originální název
Factoring Personalization in Social Media Recommendations
Autoři
GE, Mouzhi (156 Čína, garant, domácí) a Fabio PERSIA (380 Itálie)
Vydání
California, USA, Proceedings of the 13th IEEE International Conference on Semantic Computing, od s. 344-347, 4 s. 2019
Nakladatel
IEEE
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/19:00108947
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-1-5386-6783-5
ISSN
UT WoS
000467270600058
Klíčová slova anglicky
recommender systems; personalization
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 6. 5. 2020 12:44, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
Nowadays, since social media sites and online social networks have created big media data, it is thus complex and time-consuming for users to find the preferred social media from a large media catalog. Social media recommender systems are therefore emerged to recommend personalized media objects. However, most media recommender systems only focus on one aspect of social media. It is lacking a big picture of how to build an effective social media recommender system. Therefore, this paper tackles this challenge first for specifying the distinct features of media object that can be used for recommender systems, and then discusses five critical aspects that can affect the design of social media recommender systems. This paper further indicates how to assemble these critical aspects and concludes that when we apply traditional recommender algorithms in the media context, those are the critical aspects to improve and optimize social media recommneder systems.