2018
Fobické stavy ve školním prostředí
KACHLÍK, PetrZákladní údaje
Originální název
Fobické stavy ve školním prostředí
Název česky
Fobické stavy ve školním prostředí
Název anglicky
Fobic states in the school environment
Autoři
KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Košice, 9 s. 2018
Nakladatel
Centrum protidrogových a poradenských služieb TUKE
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Účelové publikace
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/18:00104831
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-553-3203-1
Klíčová slova česky
fobie; intervence; rodina; škola; úzkost; vztahy; výzkum; zdraví; žák
Klíčová slova anglicky
phobia; intervention; family; school; anxiety; relationships; research; health; pupil
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 1. 2020 23:16, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
V originále
Byla uskutečněna výzkumná studie zaměřená na odhalení faktorů podílejících se na vzniku fobických stavů ve škole a na možnosti jejich řešení u participantů navštěvujících druhý stupeň základní školy. Bylo využito analýzy odborné dokumentace, strukturovaných rozhovorů s dětmi i jejich rodiči a pozorování. V rodinách byla prováděna dlouhodobá pedagogická intervence. Podstatnou roli při vzniku fobických stavů v rodinném prostředí hraje porucha vztahů, chybná výchovná strategie, nedostatek času na dítě, málo společných volnočasových aktivit. Ve školním prostředí fobické stavy souvisejí s negativním klimatem třídy, nerespektováním specifických potřeb žáka a oceňováním snahy, nízkou úrovní motivace a absencí dobrých přátel. Dlouhodobá práce s rodinou dokázala v různé míře tento nepříznivý stav zvrátit.
Anglicky
A research study has been carried out to identify factors contributing to the formation of phobic conditions at school and the possibilities of their solution for participants attending the second stage of elementary school. An analysis of professional documentation, structured interviews with children and their parents and observation was used. Long-term pedagogical interventions were carried out in families. An important role in the formation of phobic conditions in the family environment is the failure of relationships, wrong educational strategy, lack of time for the child, few common leisure activities. In the school environment, phobias are related to the negative climate of the class, disregarding the pupil's specific needs and appreciation of the effort, low levels of motivation, and the absence of good friends. Long-term work with the family has been able to reverse this unfavorable situation to a varying extent.
Návaznosti
MUNI/A/1432/2018, interní kód MU |
|