u 2018

Charakteristika práce metodiků prevence na středních školách v metropoli

KACHLÍK, Petr

Základní údaje

Originální název

Charakteristika práce metodiků prevence na středních školách v metropoli

Název česky

Charakteristika práce metodiků prevence na středních školách v metropoli

Název anglicky

Characteristics of the methodist' of prevention work on secondary schools in the metropolis

Autoři

KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Košice, 10 s. 2018

Nakladatel

Centrum protidrogových a poradenských služieb TUKE

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Účelové publikace

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00104834

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-553-3203-1

Klíčová slova česky

návyková látka; závislost; metodik prevence; primární prevence; minimální preventivní program; škola; žák; rozhovor; výzkum

Klíčová slova anglicky

habit-forming substance; addiction; methodist of prevention; primary prevention; minimal preventive program; school; student; interview; research

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 1. 2020 23:18, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.

Anotace

V originále

Pomocí strukturovaného rozhovoru bylo osloveno 5 informantů - metodiků prevence na záměrně vybraných pražských středních školách. Bylo mapováno jejich vzdělání, pracovní vytížení, financování, typy a formy preventivních aktivit ve školách, možnosti spolupráce s dalšími organizacemi, dostupnost prevence pro žáky. Dotazované osoby mají kromě preventivního působení ve školách i další výukové povinnosti, funkce metodika prevence není vždy honorována a zahrnuta do pedagogického úvazku. Preventivní aktivity jsou nejčastěji realizovány formou přednášek v průběhu běžné výuky, financovány školou a pro žáky bezplatné. Všichni informanti absolvovali specializační kurzy a dále se vzdělávají.

Anglicky

Using a structured interview, 5 informants - methodists of prevention were invited to the intentionally selected Prague secondary schools. Their education, workload, financing, types and forms of preventive activities in schools, possibilities of cooperation with other organizations, availability of prevention for pupils were mapped. In addition to preventive activities in schools, the interviewed persons have other teaching duties, the function of the methodist is not always honored and included in the teaching work. Preventive activities are most often carried out in the form of lectures in the course of normal education, funded by the school and for students free of charge. All informants have completed specialized courses and are further educated.

Návaznosti

MUNI/A/1432/2018, interní kód MU
Název: Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí
Investor: Masarykova univerzita, Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty