KACHLÍK, Petr. Charakteristika práce metodiků prevence na středních školách v metropoli. 1. vyd. Košice: Centrum protidrogových a poradenských služieb TUKE, 2018, 10 s. ISBN 978-80-553-3203-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Charakteristika práce metodiků prevence na středních školách v metropoli
Název česky Charakteristika práce metodiků prevence na středních školách v metropoli
Název anglicky Characteristics of the methodist' of prevention work on secondary schools in the metropolis
Autoři KACHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Košice, 10 s. 2018.
Nakladatel Centrum protidrogových a poradenských služieb TUKE
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Účelové publikace
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00104834
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-553-3203-1
Klíčová slova česky návyková látka; závislost; metodik prevence; primární prevence; minimální preventivní program; škola; žák; rozhovor; výzkum
Klíčová slova anglicky habit-forming substance; addiction; methodist of prevention; primary prevention; minimal preventive program; school; student; interview; research
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D., učo 2190. Změněno: 23. 1. 2020 23:18.
Anotace
Pomocí strukturovaného rozhovoru bylo osloveno 5 informantů - metodiků prevence na záměrně vybraných pražských středních školách. Bylo mapováno jejich vzdělání, pracovní vytížení, financování, typy a formy preventivních aktivit ve školách, možnosti spolupráce s dalšími organizacemi, dostupnost prevence pro žáky. Dotazované osoby mají kromě preventivního působení ve školách i další výukové povinnosti, funkce metodika prevence není vždy honorována a zahrnuta do pedagogického úvazku. Preventivní aktivity jsou nejčastěji realizovány formou přednášek v průběhu běžné výuky, financovány školou a pro žáky bezplatné. Všichni informanti absolvovali specializační kurzy a dále se vzdělávají.
Anotace anglicky
Using a structured interview, 5 informants - methodists of prevention were invited to the intentionally selected Prague secondary schools. Their education, workload, financing, types and forms of preventive activities in schools, possibilities of cooperation with other organizations, availability of prevention for pupils were mapped. In addition to preventive activities in schools, the interviewed persons have other teaching duties, the function of the methodist is not always honored and included in the teaching work. Preventive activities are most often carried out in the form of lectures in the course of normal education, funded by the school and for students free of charge. All informants have completed specialized courses and are further educated.
Návaznosti
MUNI/A/1432/2018, interní kód MUNázev: Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí
Investor: Masarykova univerzita, Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 31. 5. 2024 17:54